Aktualizacja: 02.12.2025 13:28 Publikacja: 28.08.2025 04:03
Foto: Adobe Stock
Od stycznia do końca lipca fabryki w Polsce wyprodukowały niemal 11,5 mln sztuk sprzętu AGD. Na pierwszy rzut oka ten wynik imponuje, ale oznacza spadek o 4 proc. w ujęciu rocznym, mimo że na początku roku był wzrost – wynika z danych organizacji producentów APPLiA Polska, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Na minusie są niemal wszystkie kategorie dużego AGD, na 6-proc. plusie są jedynie zmywarki do naczyń. Największy, bo niemal 17-proc. spadek dotyczy lodówek i zamrażarek. O 1 proc. niższa jest produkcja kuchni, choć w samym lipcu wzrosła o 10 proc. licząc r/r. Dane pokazują, że branża będąca jednym z filarów polskiego eksportu (za granicę trafia 80-90 proc. produkcji) wciąż zmaga się z kryzysem.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji jako główny trend wskazuje 42 proc. badanych firm handlowych. Choć dla wiel...
PKB Polski urósł w trzecim kwartale o 3,8 proc. r/r, najsilniej od trzech lat. Ten wynik ma nieoczywistych bohat...
Obligacje przejęły rynek TFI, a to właśnie ich wyniki zdecydowały o tegorocznym rankingu „Rzeczpospolitej”. Najl...
Firmy nad Wisłą mocno zaangażowały się w projekty bazujące na sztucznej inteligencji. Wygląda to jednak na bezce...
Dzięki Funduszom Europejskim dla Polski Wschodniej (FEPW) firmy z tego regionu mają nowe możliwości na finansowanie innowacyjnych pomysłów. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oferuje startupom w Polsce Wschodniej dostęp do siedmiu Platform startowych, które dają realne wsparcie lokalnych biznesów i zwiększenie konkurencyjność przedsiębiorstw. Są to partnerstwa ośrodków innowacji dające darmowe, kompleksowe programy wsparcia startupów od momentu rejestracji spółki.
Jednym z głównych wyzwań specjalistów i menedżerów ESG jest brak zrozumienia sensu zrównoważonego rozwoju, lecz...
Robotyzacja procesów budowlanych przestała być futurystyczną wizją. Staje się realnym narzędziem, które można zastosować tu i teraz. Na współczesnym placu budowy rola człowieka będzie się zmieniać – mówi Mirosław Rzeszutko, Head of Product Management w firmie wienerberger.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas