Reklama

Tak AI zmienia średnie firmy. Inwestują, zyskują i zatrudniają

Nad Wisłą rośnie liczba firm, które widzą w sztucznej inteligencji realne źródło zysków, a nie tylko innowacyjny trend. Średnie firmy stały się liderami w inwestycjach i prognozach wzrostu sprzedaży dzięki AI.

Publikacja: 21.09.2025 00:00

Tak AI zmienia średnie firmy. Inwestują, zyskują i zatrudniają

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego średnie firmy w Polsce stają się liderami w inwestycjach w AI?
  • Jak zmienia się optymizm przedsiębiorstw wobec wpływu AI na wyniki finansowe?
  • Dlaczego nie wszystkie firmy są gotowe na bezpieczne skalowanie AI?
Pozostało jeszcze 96% artykułu

Jeszcze sześć miesięcy temu jedynie co czwarty przedsiębiorca w naszym kraju zakładał, że sztuczna inteligencja poprawi wyniki finansowe jego firmy. Dziś podobny optymizm wyraża już niemal 57 proc. ankietowanych. Ponad dwukrotny wzrost w tak krótkim czasie dowodzi, że narzędzia AI zdają egzamin i pozwalają bardziej entuzjastycznie prognozować sprzedaż. Badania przygotowane przez Europejski Fundusz Leasingowy (EFL) wskazują, że główny wskaźnik tzw. barometru AI w II półroczu wyniósł 67,8 pkt, co – w porównaniu z I półroczem – oznacza poprawę o 1 pkt (66,8 pkt.). Wniosek? Warunki do rozwoju rozwiązań AI w sektorze MŚP są bardzo korzystne.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Wyprzedaże nie pomogły. Klienci uciekli z galerii handlowych
Raporty ekonomiczne
Ostre hamowanie na rynku biur. Duża konkurencja o najlepsze siedziby
Raporty ekonomiczne
Rząd buduje cyfrową tarczę. Problem w tym, że jest dziurawa
Raporty ekonomiczne
Wrzesień w dotacjach: technologie przyszłości w zasięgu firm
Raporty ekonomiczne
W zakupach internetowych Polska już dawno jest w G20
Reklama
Reklama
Reklama