Z tego artykułu dowiesz się:
- Dlaczego średnie firmy w Polsce stają się liderami w inwestycjach w AI?
- Jak zmienia się optymizm przedsiębiorstw wobec wpływu AI na wyniki finansowe?
- Dlaczego nie wszystkie firmy są gotowe na bezpieczne skalowanie AI?
Aktualizacja: 21.09.2025 03:02 Publikacja: 21.09.2025 00:00
Foto: rp.pl/Weronika Porębska
Jeszcze sześć miesięcy temu jedynie co czwarty przedsiębiorca w naszym kraju zakładał, że sztuczna inteligencja poprawi wyniki finansowe jego firmy. Dziś podobny optymizm wyraża już niemal 57 proc. ankietowanych. Ponad dwukrotny wzrost w tak krótkim czasie dowodzi, że narzędzia AI zdają egzamin i pozwalają bardziej entuzjastycznie prognozować sprzedaż. Badania przygotowane przez Europejski Fundusz Leasingowy (EFL) wskazują, że główny wskaźnik tzw. barometru AI w II półroczu wyniósł 67,8 pkt, co – w porównaniu z I półroczem – oznacza poprawę o 1 pkt (66,8 pkt.). Wniosek? Warunki do rozwoju rozwiązań AI w sektorze MŚP są bardzo korzystne.
Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.
Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.
W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.
Choć zmiany w ruchu podczas sezonu przecen nie były duże i średnio spadły o 3,9 proc. w porównaniu do tego okres...
W 2018 r. powstawało w Polsce aż 125 biurowców, obecnie – tylko 24. Najemcy walczą o najlepsze powierzchnie. Czy...
Polska w tym roku na cyberbezpieczeństwo przeznaczy rekordowe ok. 4 mld zł. Wydatki robią wrażenie, ale eksperci...
Trzy najciekawsze wrześniowe nabory finansowane z Funduszy Europejskich łączy wspólny mianownik: oferują polskim...
Do 2030 r. nasz rynek handlu internetowego ma rosnąć średniorocznie niemal o 5 proc., co daje nie tylko czwarte...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas