Reklama
Rozwiń
Reklama

Przyszłość AI. Czy nadciąga zmierzch białych kołnierzyków?

Od szoku w edukacji, przez rewolucję w e-handlu, po rozczarowanie w biznesie. Co może przynieść nam rok 2026 w kontekście sztucznej inteligencji, poza oczekiwanym pęknięciem bańki i cyberzagrożeniami?

Publikacja: 23.12.2025 04:07

Przyszłość AI. Czy nadciąga zmierzch białych kołnierzyków?

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie zmiany przyniesie rok 2026 w kontekście sztucznej inteligencji?
  • Jak agenty AI mogą zrewolucjonizować e-handel?
  • Jakie wyzwania stoją przed firmami w zakresie cyberbezpieczeństwa i "shadow AI"?
  • W jaki sposób sztuczna inteligencja wpłynie na rynek pracy?
Pozostało jeszcze 98% artykułu

Dziś ciężko ocenić, czy jesteśmy na szczycie boomu AI zapoczątkowanego pod koniec 2022 r. wraz z debiutem chatbota od OpenAI – fakty są takie, że wraz z pojawieniem się ChatGPT zmieniła się nasza rzeczywistość, a obecnie era eksperymentowania, bezkrytycznych zachwytów czy potępienia i odrzucenia ustępuje erze akceptacji i wdrażania. Jak podkreśla dr Magdalena Cicharska ze start-upu Migam, członka izby AI Chamber, zmiana dotyka każdej sfery naszego życia: biznesu, edukacji, dostępności.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Raporty ekonomiczne
W 2026 roku karuzela z przejęciami przyspieszy. Polskie firmy na celowniku
Raporty ekonomiczne
Polskie nieruchomości komercyjne kuszą kapitał. W coraz większym stopniu rodzimy
Raporty ekonomiczne
Do morskiego wiatru możemy dopłacić miliardy
Raporty ekonomiczne
Marże banków w Polsce spadają. Ale wciąż są bardzo wysokie
Raporty ekonomiczne
Do wdrożenia AI nie wystarczy entuzjazm. Potrzebna jest wiedza w zarządzie.
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama