Aktualizacja: 19.04.2025 21:36 Publikacja: 02.03.2022 11:43
Foto: rp.pl
W Sejmie RP znajdują się już cztery projekty ustaw, które dotyczą – ogólnie rzecz ujmując – konsekwencji tzw. reform, które objęły od 2017 r. Krajową Radę Sądownictwa (KRS) oraz Sąd Najwyższy (SN). Projekt prezydenta RP (druk 2011) i dwa projekty złożone przez posłów PiS (druk 2013 oraz projekt wniesiony 22 lutego 2022 r.) nie dotykają nawet zmian w ustawie o KRS, a zatem w ogóle nie próbują usunąć źródła problemu, którego konsekwencją jest stwierdzenie przez TSUE i ETPC, że orzekanie przez osoby, które dostały powołanie na stanowiska sędziów w SN na skutek wniosku KRS – po dokonaniu zmian ustawą z 8 grudnia 2017 r. – narusza art. 19 ust. 1 akapit drugi TUE, art. 47 Karty praw podstawowych oraz art. 6 ust. 1 europejskiej konwencji o ochronie praw człowieka.
Polski wymiar sprawiedliwości potrzebuje jak nigdy wcześniej większego zaangażowania społecznego. Ważne, żeby uz...
Proces przywracania praworządności trwa stanowczo za długo – mówi Beata Morawiec, sędzia Sądu Okręgowego w Krako...
W momencie gdy niemający większości politycy zaczynają omijać lub łamać normy konstytucyjne, zadaniem każdego uc...
Poszukiwane są różne metody, aby tylko dokuczyć koledze i wykazać się przed szefostwem. Wydaje się, że wojna w w...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Wystarczyło, że sędzia porównał godzinę doprowadzenia Zbigniewa Ziobry z godziną zamknięcia posiedzenia sejmowej...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas