Reklama

Tomasz Pietryga: Krzyż. Rewolucji nie będzie

Urzędniczy atak na krzyż jest czymś osobliwym, niezrozumiałym i z góry skazanym na porażkę.

Publikacja: 05.06.2024 04:35

Tomasz Pietryga: Krzyż. Rewolucji nie będzie

Foto: AdobeStock

Zarządzenie dotyczące obecności krzyża w urzędach publicznych, wydane przez prezydenta Warszawy, wywołało wiele emocji. Ostatnie badania opinii publicznej, przeprowadzone na zlecenie „Rzeczpospolitej”, pokazały, że ponad połowa Polaków źle ocenia decyzje Rafała Trzaskowskiego. Wcześniej krytycznie odniósł się do niej nawet ekscentryczny amerykański miliarder Elon Musk, który zarzucił mu na portalu X, że kopiuje nie najlepsze zachodnie wzorce.

Jednak Musk nie do końca miał rację. Patrząc na wiele krajów Europy Zachodniej, widać, że „moda” na walkę z krzyżem w przestrzeni publicznej dawno już przeminęła, a nawet progresywne lewicowe organizacje nie biorą już tej sprawy na główne polityczne sztandary. Co więcej, część państw Europy Zachodniej, w których religia katolicka jest częścią ich tożsamości, wprowadziła specjalne regulacje, aby chronić krzyż w przestrzeni publicznej. Włochy, Austria, Chorwacja czy część niemieckich landów są tego najlepszym przykładem.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Sądy i Prokuratura
Agata Łukaszewicz: Warto znać swoje prawa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Sądy i Prokuratura
Musimy rozumieć prawo
Sądy i Prokuratura
Marcin Radwan-Röhrenschef: Nie było podstawy do wyłączenia 12 członków TS
Sądy i Prokuratura
Wystarczy przestrzegać prawa
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Sądy i Prokuratura
AI w wymiarze sprawiedliwości: jawna czy objęta tajemnicą zawodową?
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama