Aktualizacja: 04.07.2025 11:55 Publikacja: 25.09.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Punktem wyjścia do tych rozważań są art. 228 i nast. Konstytucji RP, przy czym nie można zapominać o regulacjach uzupełniających zasady konstytucyjne, tj. ustawie z 29 sierpnia 2002 r. o stanie wojennym oraz o kompetencjach naczelnego dowódcy Sił Zbrojnych i zasadach jego podległości konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej (tekst jedn. DzU z 2022 r., poz. 2091), ustawie z 21 czerwca 2002 r. o stanie wyjątkowym (tekst jedn. DzU z 2017 r., poz. 1928), ustawie z 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej (tekst jedn. DzU z 2017 r., poz. 1897), a ponadto o ustawie z 22 listopada 2002 r. o wyrównywaniu strat majątkowych wynikających z ograniczenia w czasie stanu nadzwyczajnego wolności i praw człowieka i obywatela (DzU z 2002 r., nr 233, poz. 1955) czy ustawie z 29 września 2021 r. o rekompensacie w związku z wprowadzeniem stanu wyjątkowego na obszarze części województwa podlaskiego oraz części województwa lubelskiego w 2021 r. (tekst jedn. DzU z 2022 r., poz. 425).
Stymulowana politycznie, przedłużająca się niepewność wyników wyborów podcina gałąź najbardziej wrażliwej sfery...
Koncepcja wyboru sędziów do Krajowej Rady Sądownictwa (KRS) przez polityków jest niezgodna z porządkiem konstytu...
Sądownictwo potrzebuje prawdziwej reformy i dopływu świeżej krwi, a nie rozdrapywania sporów i dryfowania do kol...
Systemy AI przeznaczone do wykorzystywania przez organy wymiaru sprawiedliwości to systemy wysokiego ryzyka.
System szkolenia prokuratorów musi się cechować elastycznością, atrakcyjnością tematyki i istotną przewagą eleme...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas