Prywatna skrzynka pocztowa do kontaktów z klientami

Skrzynki służbowe są najczęściej znacznie lepiej zabezpieczone niż skrzynki prywatne. Co może i powinien zrobić pracodawca w sytuacji, gdy pracownik używa jednak prywatnej poczty do kontaktów służbowych?

Publikacja: 04.11.2021 11:51

Skrzynki służbowe najczęściej są w znacznie lepszy sposób zabezpieczone niż skrzynki prywatne.

Skrzynki służbowe najczęściej są w znacznie lepszy sposób zabezpieczone niż skrzynki prywatne.

Foto: Song_about_summer

Firmowa skrzynka pocztowa zawiera wiele ważnych i niezwykle istotnych dla przedsiębiorstwa informacji: danych kontrahentów, współpracowników, informacji dotyczących finansów przedsiębiorstwa. Z reguły, nad zabezpieczeniem treści znajdujących się na służbowych skrzynkach pocztowych, czuwa dział IT lub firmowy informatyk. Skrzynki służbowe najczęściej są w znacznie lepszy sposób zabezpieczone niż skrzynki prywatne.  Co jednak powinien zrobić pracodawca w sytuacji, gdy pracownik używa prywatnej poczty do kontaktów służbowych?

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Inwestycje
Ransomware - dwie na trzy firmy było celem cyberataku dla okupu
Inwestycje
Google wprowadza dwa nowe narzędzia dla polskich MŚP
Inwestycje
ICT – brak cyfrowych fachowców. Polska w unijnym ogonie
Inwestycje
Dane – firmy z nich nie korzystają. Jesteśmy daleko w tyle
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Inwestycje
Integracja w firmie. Pracownicy łakną integracji. Nawet zdalnej