Reklama
Rozwiń
Reklama

Fiskus musi udowodnić podatnikowi działanie w złej wierze

Niedające się usunąć wątpliwości dotyczące stanu faktycznego mają być rozstrzygane na korzyść podatnika. Dotyczy to sytuacji, w których fiskus nie jest pewien, jakie były rzeczywiste okoliczności zdarzenia.

Publikacja: 03.11.2025 05:00

Fiskus musi udowodnić podatnikowi działanie w złej wierze

Fiskus musi udowodnić podatnikowi działanie w złej wierze

Foto: Adobe Stock

Zmiany te wynikają z jednej z ustaw deregulacyjnych, które zostały przygotowane przez zespół Rafała Brzoski i które zakładają eliminację zbędnych procedur administracyjnych, redukcję kosztów prowadzenia działalności oraz zwiększenie przejrzystości systemu podatkowego.

Istota wprowadzanej zmiany polega na rozszerzeniu unormowań regulujących zasady ogólne postępowania podatkowego o przepis stanowiący, że w postępowaniu podatkowym wszczętym z urzędu niedające się usunąć wątpliwości co do stanu faktycznego rozstrzyga się na korzyść strony. Zasada ta nie dotyczy jednak trzech przypadków:

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Zmiany w przepisach podatkowych
Domniemanie uczciwości podatnika. Czy przepisy zmienią praktykę?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Zmiany w przepisach podatkowych
Będą zmiany w fundacjach rodzinnych? Sejm przyjął ograniczenia dot. ulgi w CIT
Zmiany w przepisach podatkowych
Amortyzacja samochodów – zmiany od 2026 r.
Zmiany w przepisach podatkowych
Przepisy o majątku fundacji rodzinnej nie będą działać wstecz. Jest nowy projekt
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Zmiany w przepisach podatkowych
Projekt: fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama