Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w porozumieniu z Urzędem Ochrony Konsumentów i Konkurencji zmienił zasady rozliczania się przez niepełnosprawnych przedsiębiorców z pomocy de minimis. Chodzi o formularze, jakie musieli dotychczas składać co miesiąc do PFRON, gdy starali się o zwrot zapłaconych składek na ubezpieczenia społeczne.
Zmiana ma uprościć refundację oraz ograniczyć liczbę załączników, których brak powodował zawieszenie wypłaty. PFRON, oceniający dotychczas co miesiąc sytuację ekonomiczną beneficjentów (w myśl [link=http://akty-prawne.rp.pl/dzienniki/du/2010/53/poz.311.htm]rozporządzenia Rady Ministrów z 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (DzU nr 53, poz. 311)[/link], doszedł do wniosku, że nie muszą przesyłać takiej informacji tak często.
Po zmianach, poczynając od okresów sprawozdawczych przypadających w 2011 r., osoby niepełnosprawne prowadzące działalność gospodarczą dołączają do wniosku WN-U-G „Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis” raz w roku, nie później jednak niż do końca I kwartału, a także gdy zmienią się dane zawarte w formularzu.
Osoby rozliczające się z PFRON drogą elektroniczną będą jednak musiały poczekać do marca na modyfikację systemu obsługi dofinansowań i refundacji.
Warto wspomnieć, że w myśl ostatniej nowelizacji ustawy o rehabilitacji osób niepełnosprawnych od 1 czerwca zmaleje refundacja składek uzyskiwana przez osoby z lekkim i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności.