[b]Tak[/b]. Płatnik pobiera wystawione przez ZUS, w formie dokumentu elektronicznego, komunikaty zawierające potwierdzenie odbioru przez ZUS zestawu dokumentów ubezpieczeniowych w formie elektronicznej – w przypadku gdy zestaw dokumentów ubezpieczeniowych w formie elektronicznej nie zawiera błędów krytycznych (czyli uniemożliwiających przetworzenie dokumentów w systemie teleinformatycznym ZUS).

Pobiera także informacje o błędach krytycznych, jakie zostały wykryte przez Zakład w przekazanym zestawie dokumentów ubezpieczeniowych w formie elektronicznej – w przypadku gdy zestaw dokumentów zawierał błędy krytyczne. Ponadto pobiera dane wygenerowane z rejestru Zakładu, przeznaczone do weryfikacji i usunięcia rozbieżności pomiędzy danymi w systemie teleinformatycznym płatnika składek i w rejestrach Zakładu.

Komunikaty te płatnik pobiera za pośrednictwem ogólnodostępnej sieci teleinformatycznej w terminie 30 dni od przekazania do ZUS elektronicznego zestawu dokumentów ubezpieczeniowych.

[b]Zestaw dokumentów zawierający co najmniej jeden błąd krytyczny jest traktowany jako nieprzekazany.[/b]

[i]Podstawa prawna:

– [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=5CD6C7CF56A2E008EA9B10160F0C0B2F?id=352251]rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej z 1 kwietnia 2010 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełnić płatnicy składek przekazujący dokumenty ubezpieczeniowe w formie dokumentu elektronicznego poprzez transmisję danych (DzU nr 75, poz. 479)[/link][/i]