„Zgrane pary” - czyli strategiczne sojusze marek a prawo znaków towarowych

Sojusz marek (ang. brand Alliance) to de facto tak czy inaczej skonstruowane porozumienie między dysponentami marek czy to firmowych, produktowych a nawet parasolowych w celu osiągnięcia podwyższonej rozpoznawalności wśród odbiorców, na rynku a tym samym zwiększenia siły ich jednostkowego oddziaływania. Jest to kluczowa część budowanych strategii biznesowych, której celem jest zwiększenie zysków i zasięgu rynku.

Publikacja: 03.06.2022 13:01

„Zgrane pary”  - czyli strategiczne sojusze marek a prawo znaków towarowych

Foto: Adobe Stock

Sojusze mogą mieć różny charakter, zarówno od strony prawnej czy rynkowej, ale przede wszystkim marketingowej. I tak, rozróżnia się najczęściej trzy podstawowe typy sojuszy marek:

- marki towarzyszące

Pozostało 97% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
ABC Firmy
Nowe zasady raportowania ESG. Co to oznacza dla polskich firm
ABC Firmy
Apteka dla aptekarza? Nierozwiązany problem branży farmaceutycznej
ABC Firmy
Przedsiębiorcy dostaną pomoc od urzędów pracy przy rozwijaniu biznesu
ABC Firmy
Wkrótce przedawnią się długi z 2022 roku. Co zrobić, żeby nie stracić pieniędzy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
ABC Firmy
Resort rozwoju przekazał nowe informacje ws. firm dotkniętych skutkami powodzi