„Zgrane pary” - czyli strategiczne sojusze marek a prawo znaków towarowych

Sojusz marek (ang. brand Alliance) to de facto tak czy inaczej skonstruowane porozumienie między dysponentami marek czy to firmowych, produktowych a nawet parasolowych w celu osiągnięcia podwyższonej rozpoznawalności wśród odbiorców, na rynku a tym samym zwiększenia siły ich jednostkowego oddziaływania. Jest to kluczowa część budowanych strategii biznesowych, której celem jest zwiększenie zysków i zasięgu rynku.

Publikacja: 03.06.2022 13:01

„Zgrane pary”  - czyli strategiczne sojusze marek a prawo znaków towarowych

Foto: Adobe Stock

Sojusze mogą mieć różny charakter, zarówno od strony prawnej czy rynkowej, ale przede wszystkim marketingowej. I tak, rozróżnia się najczęściej trzy podstawowe typy sojuszy marek:

- marki towarzyszące

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Przedsiębiorców czekają ważne zmiany. Nowe przepisy zaczną obowiązywać w czerwcu
ABC Firmy
Kiedy firmy spoza Unii będą mogły brać udział w przetargach?
ABC Firmy
Przedsiębiorcy zaoszczędzą na ogłaszaniu wpisów w KRS
ABC Firmy
Czy RODO chroni jednoosobowego przedsiębiorcę jak konsumenta w banku i BIK?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
ABC Firmy
UODO zmieni swoją siedzibę. Co z klauzulą informacyjną