Co zrobić z informacjami o byłych klientach i kontrahentach

Powszechną praktyką wśród administratorów jest przetwarzanie danych osobowych aż do upływu okresu przedawnienia roszczenia, które może być potencjalnie wysunięte przeciwko administratorowi.

Publikacja: 16.03.2023 02:00

Co zrobić z informacjami o byłych klientach i kontrahentach

Foto: Adobe Stock

Przesłankami legalności przetwarzania danych osobowych przez administratora są istnienie celu przetwarzania danych osobowych oraz istnienie co najmniej jednej podstawy prawnej przetwarzania określonej w przepisach RODO. Po upływie okresu, przez który dane osobowe mogą być przetwarzane, należy je usunąć. Okres ten wyznaczany jest przez cel przetwarzania albo przepis prawa. Może się jednak zdarzyć, że po zakończeniu przetwarzania w jednym celu i na jednej podstawie prawnej dane będą niezbędne administratorowi jeszcze w innym celu. Wówczas może on nie usuwać danych, jeżeli istnieje inna podstawa prawna, na której można oprzeć dalsze przetwarzanie danych.

Pozostało 83% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
ABC Firmy
Nowe zasady raportowania ESG. Co to oznacza dla polskich firm
ABC Firmy
Apteka dla aptekarza? Nierozwiązany problem branży farmaceutycznej
ABC Firmy
Przedsiębiorcy dostaną pomoc od urzędów pracy przy rozwijaniu biznesu
ABC Firmy
Wkrótce przedawnią się długi z 2022 roku. Co zrobić, żeby nie stracić pieniędzy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
ABC Firmy
Resort rozwoju przekazał nowe informacje ws. firm dotkniętych skutkami powodzi