Reklama
Rozwiń

Co zrobić z informacjami o byłych klientach i kontrahentach

Powszechną praktyką wśród administratorów jest przetwarzanie danych osobowych aż do upływu okresu przedawnienia roszczenia, które może być potencjalnie wysunięte przeciwko administratorowi.

Publikacja: 16.03.2023 02:00

Co zrobić z informacjami o byłych klientach i kontrahentach

Foto: Adobe Stock

Przesłankami legalności przetwarzania danych osobowych przez administratora są istnienie celu przetwarzania danych osobowych oraz istnienie co najmniej jednej podstawy prawnej przetwarzania określonej w przepisach RODO. Po upływie okresu, przez który dane osobowe mogą być przetwarzane, należy je usunąć. Okres ten wyznaczany jest przez cel przetwarzania albo przepis prawa. Może się jednak zdarzyć, że po zakończeniu przetwarzania w jednym celu i na jednej podstawie prawnej dane będą niezbędne administratorowi jeszcze w innym celu. Wówczas może on nie usuwać danych, jeżeli istnieje inna podstawa prawna, na której można oprzeć dalsze przetwarzanie danych.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
To ostatnie chwile, żeby nie zapłacić więcej za prąd. Mija ważny termin
ABC Firmy
Nowy obowiązek dla przedsiębiorców od 1 lipca. Chodzi o e-doręczenia
ABC Firmy
Firmy mają uzyskać szybszy dostęp do danych z rejestru PESEL i nie tylko
ABC Firmy
UE „pogrzebie” producentów roślinnych suplementów? Niejednoznaczny wyrok TSUE
ABC Firmy
Można wykonać test i sprawdzić, jak firma jest przygotowana do raportowania ESG
ABC Firmy
Kolejny pakiet deregulacyjny przyjęty przez rząd. Oto ułatwienia dla firm