Znaki towarowe: nie można przejąć ważnego społecznie sloganu

Znak towarowy będący hasłem, którym obywatele sprzeciwiają się rasizmowi, nie może zostać zarejestrowany przez przedsiębiorcę.

Publikacja: 28.11.2023 07:31

Znaki towarowe: nie można przejąć ważnego społecznie sloganu

Foto: Adobe Stock

Amerykański Sąd Apelacyjny dla Okręgu Federalnego nie zgodził się na zastrzeżenie znaku dla odzieży. Uznał, że hasło „Everybody vs. Racism”, które zyskało na sile po zabójstwie George’a Floyda, mają prawo szeroko wykorzystywać obywatele.

– Myślę, że amerykański urząd, a potem sąd, chciał, żeby hasło „Wszyscy przeciwko rasizmowi” pozostało w domenie publicznej. Poza tym znak ten w żaden sposób nie identyfikuje towarów, dla których został zgłoszony – uważa radca prawny Marta Lampart z Marta Lampart Kancelaria Radcy Prawnego.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
ABC Firmy
Przedsiębiorcy dostaną pomoc od urzędów pracy przy rozwijaniu biznesu
ABC Firmy
Wkrótce przedawnią się długi z 2022 roku. Co zrobić, żeby nie stracić pieniędzy
ABC Firmy
Resort rozwoju przekazał nowe informacje ws. firm dotkniętych skutkami powodzi
ABC Firmy
System kaucyjny ruszy z opóźnieniem. Rząd tak zdecydował
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
ABC Firmy
Sąd Najwyzszy usuwa lukę w prawie w sposób korzystny dla wierzycieli. Co orzekł?