Reklama

Znaki towarowe: nie można przejąć ważnego społecznie sloganu

Znak towarowy będący hasłem, którym obywatele sprzeciwiają się rasizmowi, nie może zostać zarejestrowany przez przedsiębiorcę.

Publikacja: 28.11.2023 07:31

Znaki towarowe: nie można przejąć ważnego społecznie sloganu

Foto: Adobe Stock

Amerykański Sąd Apelacyjny dla Okręgu Federalnego nie zgodził się na zastrzeżenie znaku dla odzieży. Uznał, że hasło „Everybody vs. Racism”, które zyskało na sile po zabójstwie George’a Floyda, mają prawo szeroko wykorzystywać obywatele.

– Myślę, że amerykański urząd, a potem sąd, chciał, żeby hasło „Wszyscy przeciwko rasizmowi” pozostało w domenie publicznej. Poza tym znak ten w żaden sposób nie identyfikuje towarów, dla których został zgłoszony – uważa radca prawny Marta Lampart z Marta Lampart Kancelaria Radcy Prawnego.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ABC Firmy
Dane przedsiębiorcy w CEIDG. Kolejny organ ma wątpliwości
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
ABC Firmy
Spółka ukarana za błędne rozumowanie. Poszło o tajemnicę lekarską i RODO
ABC Firmy
Jak liczyć przedawnienie roszczeń wekslowych? Sąd Najwyższy zdecydował
ABC Firmy
Dopłata do elektrycznego samochodu. Będą zmiany w Programie „NaszEauto"
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
ABC Firmy
Cyberbezpieczeństwo z wywłaszczeniem w tle. Są wątpliwości konstytucyjne
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama
Reklama