Reklama

Znaki towarowe: nie można przejąć ważnego społecznie sloganu

Znak towarowy będący hasłem, którym obywatele sprzeciwiają się rasizmowi, nie może zostać zarejestrowany przez przedsiębiorcę.

Publikacja: 28.11.2023 07:31

Znaki towarowe: nie można przejąć ważnego społecznie sloganu

Foto: Adobe Stock

Amerykański Sąd Apelacyjny dla Okręgu Federalnego nie zgodził się na zastrzeżenie znaku dla odzieży. Uznał, że hasło „Everybody vs. Racism”, które zyskało na sile po zabójstwie George’a Floyda, mają prawo szeroko wykorzystywać obywatele.

– Myślę, że amerykański urząd, a potem sąd, chciał, żeby hasło „Wszyscy przeciwko rasizmowi” pozostało w domenie publicznej. Poza tym znak ten w żaden sposób nie identyfikuje towarów, dla których został zgłoszony – uważa radca prawny Marta Lampart z Marta Lampart Kancelaria Radcy Prawnego.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ABC Firmy
Restrukturyzacja: nowe uprawnienia dłużników i wierzycieli
ABC Firmy
System kaucyjny coraz bliżej. Ważne informacje dla przedsiębiorców
ABC Firmy
System kaucyjny. Rzecznik przedsiębiorców pisze do premiera i ostrzega
ABC Firmy
Przedsiębiorca będzie mógł ukryć swój adres w CEIDG? Chodzi o bezpieczeństwo
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
ABC Firmy
Wkrótce nowe obowiązki środowiskowe dla tysięcy firm w Polsce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama