Aktualizacja: 26.08.2025 20:15 Publikacja: 04.10.2024 10:14
Foto: Adobe Stock
Chodzi o przepisy zaostrzające zasady w transporcie międzynarodowym dotyczące delegowania pracowników w transporcie międzynarodowym, kabotażu, warunków pracy i płacy kierowców. Jak pisaliśmy w "Rzeczpospolitej", pakiet jest bardzo ważny dla Polski, bo najwięcej, prawie 30 proc., przewozów w towarowym transporcie międzynarodowym w UE jest realizowanych przez nasze firmy.
Polskę i kilka innych krajów Unii Europejskiej - Litwa, Bułgaria, Rumunia, Cypr, Węgry oraz Malta - zaskarżyło w 2020 roku unijny pakiet mobilności do unijnego Trybunału Sprawiedliwości.
Każdy wierzyciel będzie mógł się dowiedzieć, jak proponowane mu zaspokojenie w układzie ma się w stosunku do ewe...
Niewiele ponad miesiąc dzieli nas od startu systemu kaucyjnego. Ministerstwo Klimatu i Środowiska wyjaśnia, jak...
Konstrukcja systemu kaucyjnego może przyczyniać się do uprzywilejowania największych podmiotów handlu, a duża cz...
Model powszechnej dostępności danych zawartych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w...
Od 30 grudnia 2025 r. zacznie obowiązywać unijne rozporządzenie o wylesianiu. Wprowadza ono nowe obowiązki dla f...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas