Zgłaszanie do rejestru elementem przeciwdziałania praniu pieniędzy

Identyfikacja beneficjenta rzeczywistego może niekiedy okazać się skomplikowanym procesem. Warto się do niej przygotować.

Aktualizacja: 13.12.2021 14:57 Publikacja: 13.12.2021 14:07

Zgłaszanie do rejestru elementem przeciwdziałania praniu pieniędzy

Foto: Adobe Stock

31 października 2021 r. weszły w życie przepisy nowelizacji ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, które wprowadziły obowiązek dokonywania zgłoszeń do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) przez podmioty takie jak fundacje oraz stowarzyszenia rejestrowe. Organizacje, które były wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego w dniu wejścia w życie tego obowiązku mają czas do 31 stycznia 2022 r. na dokonanie zgłoszenia.

Kim jest beneficjent rzeczywisty

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Radny bez kontroli nad mieniem komunalnym
Administracja
Czy radny może przeprowadzić kontrole w spółce komunalnej?
Administracja
Miasto zapłaci, bo właściciel auta zapomniał o formalności. Wyrok WSA
Administracja
To, że zabytek wymaga rozbiórki, nie uchroni przed karą za zaniechanie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Administracja
Podatnik, zaniżając wartość budowli, musi się liczyć z sankcjami