Aktualizacja: 25.01.2022 15:51 Publikacja: 26.01.2022 11:25
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne określa taryfę na okres trzech lat. Oceniając tę regulację z perspektywy przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych, w szczególności w aktualnych warunkach społeczno-ekonomicznych, zauważyć należy, iż ta trzyletnia perspektywa taryfowa jest zbyt długa. Dynamika zmian ekonomicznych, prawnych, pracowniczych – zmian faktycznych w funkcjonowaniu przedsiębiorstw jest tak duża, iż nie pozwala na prawidłowe i precyzyjne planowanie niezbędnych przychodów i kosztów w tak długiej perspektywie czasowej. W szczególności ostatnie dwa lata pokazały, że niemożliwym jest oczekiwanie przewidzenia przyszłości w trzyletniej perspektywie. Wymaganie od przedsiębiorstw racjonalnych, dobrze udokumentowanych, osadzonych w realiach gospodarczych, zapewniających zarówno pokrycie kosztów, jak i zysk, jednocześnie uwzględniających interesy odbiorców usług, trzyletnich prognoz prezentowanych w formie wniosku taryfowego jest de facto oczekiwaniem niemożliwego.
EZD to systemy do elektronicznego zarządzania dokumentacją, które przyspieszają obieg dokumentów. Jednak w wielu...
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas