Reklama
Rozwiń
Reklama

Zamówienia publiczne: Jak stosować klauzule waloryzacyjne

W dobie rosnących cen materiałów budowlanych, a także wciąż panującej pandemii wirusa SARS-CoV-2, polski ustawodawca widzi w rynku zamówień publicznych źródło impulsu do pobudzenia wzrostu gospodarczego.

Publikacja: 14.02.2022 12:13

Zamówienia publiczne: Jak stosować klauzule waloryzacyjne

Foto: Adobe Stock

Zachętą dla potencjalnych uczestników rynku zamówień publicznych ma być ustawa Prawo zamówień publicznych (dalej:„PZP), która obowiązuje już od 1 stycznia 2021 r. , a w szczególności nowe regulacje odnoszące się do umowy o zamówienie publiczne. W założeniu umowa ta mimo że przygotowywana głównie przez jedną tylko stronę – tę publiczną – ma być bardziej „wyważona” i nastawiona na współpracę publiczno-prywatną.

W szczególności, ma przewidywać określone zabezpieczenia dla wykonawcy na wypadek wzrostu kosztów wykonania umowy, tzw. waloryzacja. Ustawa przewiduje w tym zakresie jedynie pewne ramy, które z biegiem czasu ma uzupełniać praktyka poszczególnych zamawiających oraz pojawiające się coraz częściej rozstrzygnięcia Krajowej Izby Odwoławczej. Jak wygląda obecnie ta praktyka w kontekście umów na roboty budowlane?    

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Gmina nie musi odbierać odpadów bezpośrednio z nieruchomości
Administracja
Przeniesienie pracownika samorządowego do innej jednostki samorządu
Administracja
Wójt samodzielnie nie zaciągnie zobowiązania wykraczającego poza rok budżetowy
Administracja
Skutki zrzeczenia się odwołania od decyzji administracyjnej
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Administracja
Gmina nie musi zapewniać odbioru śmieci spod posesji przez cały rok
Reklama
Reklama