Modele dialogu kształtują przepisy unijne i Prawo zamówień publicznych

Zamawiający może np. wybrać dialog konkurencyjny, jeśli rozwiązania dostępne na rynku nie mogą zaspokoić, bez ich dostosowania, potrzeb zamawiającego lub jeśli roboty budowlane, dostawy lub usługi obejmują rozwiązania projektowe lub innowacyjne.

Publikacja: 09.03.2022 11:36

Modele dialogu kształtują przepisy unijne i Prawo zamówień publicznych

Foto: Adobe Stock

Dialog konkurencyjny jest jednym z najrzadziej używanych trybów udzielania zamówień publicznych w Polsce. Zgodnie z danymi zawartymi w sprawozdaniu prezesa UZP za rok 2020 liczba zamówień udzielonych w tym trybie wynosiła zaledwie 0,02 proc. wszystkich zamówień, co przekłada się na 27 postępowań. Liczba dialogów konkurencyjnych w poprzednich latach kształtowała się podobnie.

Dialog konkurencyjny został wprowadzony dopiero w dyrektywie 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi, a w ślad za tym pojawił się w polskiej ustawie – Prawo zamówień publicznych na podstawie nowelizacji z 7 kwietnia 2006 r.

Pozostało 96% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Administracja
Łódzkie gminy mogą zawalczyć o dotacje na rewitalizację obszarów wiejskich
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Administracja
Teresa Siudem: Wspólne plany sąsiednich gmin
Administracja
„Mapa drogowa” współpracy dla gmin – jak ją opracować?
Administracja
Świętokrzyskie miasta z pieniędzmi na zakup elektrycznych i wodorowych autobusów
Administracja
Czy wypłata wynagrodzenia zagranicznego artysty podlega opodatkowaniu u źródła?