Modele dialogu kształtują przepisy unijne i Prawo zamówień publicznych

Zamawiający może np. wybrać dialog konkurencyjny, jeśli rozwiązania dostępne na rynku nie mogą zaspokoić, bez ich dostosowania, potrzeb zamawiającego lub jeśli roboty budowlane, dostawy lub usługi obejmują rozwiązania projektowe lub innowacyjne.

Publikacja: 09.03.2022 11:36

Modele dialogu kształtują przepisy unijne i Prawo zamówień publicznych

Foto: Adobe Stock

Dialog konkurencyjny jest jednym z najrzadziej używanych trybów udzielania zamówień publicznych w Polsce. Zgodnie z danymi zawartymi w sprawozdaniu prezesa UZP za rok 2020 liczba zamówień udzielonych w tym trybie wynosiła zaledwie 0,02 proc. wszystkich zamówień, co przekłada się na 27 postępowań. Liczba dialogów konkurencyjnych w poprzednich latach kształtowała się podobnie.

Dialog konkurencyjny został wprowadzony dopiero w dyrektywie 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi, a w ślad za tym pojawił się w polskiej ustawie – Prawo zamówień publicznych na podstawie nowelizacji z 7 kwietnia 2006 r.

Pozostało 96% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Administracja
Teresa Siudem: Czy zamawiający może obniżyć karę umowną?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Administracja
Jak miarkować kary umowne w publicznych zamówieniach?
Administracja
Czy darowizna nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa podlega opodatkowaniu VAT?
Administracja
Umowa z prywatną firmą na odbiór odpadów nie zwalnia właściciela z opłat
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Administracja
Dotacje na poprawę jakości wody, lepszą jej dostępność oraz mniejsze zużycie
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni