Aktualizacja: 18.06.2025 07:38 Publikacja: 10.08.2022 07:45
Foto: Adobe Stock
Przed przystąpieniem do rozważeń na temat zamówień publicznych w smart city należałoby sobie odpowiedzieć na pytanie, czym jest tak naprawdę smary city? Definicja ta jest bardzo szeroka i może być czasami nadużywana do projektów nie do końca wpisujących się w „inteligentne” miasto. Aglomeracje miejskie od zawsze zmagały się z różnymi wyzwaniami związanymi czy to z problemami społecznymi, zanieczyszczaniem środowiska, czy natężonym ruchem ulicznym. Obecnie te problemy nadal występują, a rozwiązania typu smart city mają na celu ich wyeliminowanie z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań przy użyciu technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Kładzie się tu zatem duży nacisk na korzystnie przez miasta z technologii IT. Smart city, czyli „inteligentne” miasta, powinny w ramach swojego rozwoju dążyć do poprawy standardu życia mieszkańców, ale też do zwiększenia ich udziału w podejmowaniu istotnych dla danej aglomeracji decyzji. Miasto może być traktowane jako „inteligentne”, jeżeli podejmuje inwestycje w kapitał ludzki i społeczny oraz infrastrukturę komunikacyjną w celu aktywnego promowania zrównoważonego rozwoju gospodarczego i wysokiej jakości życia, w tym mądrego gospodarowania zasobami naturalnymi, przez partycypację obywatelską (zobacz Azkuna I. red., Smart Cities Study: International study on the situation of ICT, innovation and Knowledge in cities, The Committee of Digital and Knowledge-based Cities of UCLG, Bilbao, 2012).
Żeby usprawnić administrację publiczną, trzeba wcześniej ustalić, co w niej działa dobrze, a co nie. Wykorzystuj...
Sektor publiczny oferuje narzędzia do mierzenia efektywności w administracji publicznej. To klucz do lepszych us...
Ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. b) ustawy o PIT korzystają jedynie zapomogi wypłacone w zw...
Do obowiązków jednostek samorządu terytorialnego należy organizacja lokalnego transportu zbiorowego. Czy wprowad...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Dotacje z Unii na elektryczne autobusy, infrastrukturę do ich ładowania, budowę ścieżek rowerowych, obiektów typ...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas