Aktualizacja: 19.04.2025 21:42 Publikacja: 12.12.2022 23:50
Foto: Adobe Stock
Ostatnio opublikowane zostało w zasadzie pierwsze stanowisko NSA o dopuszczalności pobierania opłat za odprowadzanie wód opadowych i roztopowych. Temat ten od czasu wyłączenia wód opadowych lub roztopowych z zakresu definicji „ścieków” budził emocje przedsiębiorców wodociągowo-kanalizacyjnych, jak i mieszkańców gmin.
Część gmin wskutek wyłączenia możliwości pobierania opłat za odprowadzanie wód opadowych i roztopowych w ramach taryf za zbiorowe odprowadzanie ścieków zdecydowała się na ich ustalenie na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 2) ustawy z 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (dalej: u.g.k.). Zgodnie z nim organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego postanawiają o wysokości cen i opłat albo o sposobie ustalania cen i opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej oraz za korzystanie z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej jednostek samorządu terytorialnego.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas