Aktualizacja: 13.03.2025 16:46 Publikacja: 08.02.2023 11:43
Foto: AdobeStock
Zgodnie z art. 156 ust. 1 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (DzU z 2022 r., poz. 2556 ze zm.; dalej: p.o.ś.) zabrania się używania instalacji lub urządzeń nagłaśniających na publicznie dostępnych terenach miast, terenach zabudowanych oraz na terenach przeznaczonych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
Przepis ten określa, wynikający bezpośrednio z mocy prawa, ogólny zakaz używania instalacji i urządzeń nagłaśniających w miejscach publicznych, który nie wymaga indywidualizacji w formie decyzji administracyjnej, z wyjątkami, które wynikają z postanowień art. 156 ust. 2 p.o.ś. Zakaz ustanowiony w art. 156 ust. 1 ma charakter powszechny w sensie podmiotowym i przedmiotowym, dotyczy każdego podmiotu, który używa wskazanych urządzeń na terenach określonych w przepisie oraz wszelkiego typu instalacji czy urządzeń nagłaśniających.
Do złożenia oświadczeń majątkowych zobowiązane są osoby pełniące funkcje publiczne. Nie wszystko jednak w tych oświadczeniach jest takie oczywiste.
Do 31 marca członkowie służby cywilnej muszą złożyć oświadczenia majątkowe. Co grozi za niedopełnienie tego obowiązku?
Zasady równości nie można interpretować jako nakazu stanowienia norm o takiej samej treści dla wszystkich osób – wskazał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu ws. skargi na bon turystyczny.
To nie art. 28 kodeksu postępowania administracyjnego, a art. 28 ust. 2 Prawa budowlanego określa kryteria uznania danego podmiotu za stronę postępowania o wydanie pozwolenia na budowę.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłosił nabór wniosków do działania 1.5 programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Przedmiotem naboru jest dofinansowanie projektów dotyczących usuwania niewłaściwie składowanych lub magazynowanych odpadów i w konsekwencji likwidowania lub ograniczania wywołanego przez nie zagrożenia dla ludzi lub środowiska.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Projekt ustawy, która miałaby utrudnić lokalnym władzom prowadzenie mediów, nie trafił jeszcze na ścieżkę legislacyjną, ale emocje wokół niego już są gorące.
To nie art. 28 kodeksu postępowania administracyjnego, a art. 28 ust. 2 Prawa budowlanego określa kryteria uznania danego podmiotu za stronę postępowania o wydanie pozwolenia na budowę.
Gmina może zostać pociągnięta do odpowiedzialności, jeśli zostanie wykazane, że punkt opieki dziennej został wpisany do wykazu, ale opieka nie była w nim sprawowana w warunkach bezpieczeństwa.
Komplet oryginalnych materiałów z wizytacji sądowych, które wymagają analizy i animizacji ponad 3 tys. stron dokumentów, to informacja przetworzona, której udostępnienie wymaga wykazania szczególnego interesu publicznego.
Jeśli wniosek o udostępnienie informacji publicznej przesłany e-mailem nie zawiera imienia i nazwiska, a konstrukcja adresu nie pozwala na jakąkolwiek identyfikację nadawcy, to organ ma obowiązek ustalić, od kogo pochodzi.
Spółka komunalna, odmawiając udostępnienia umów i faktur, nie może powoływać się na to, że musi je zanonimizować. Czynność ta polega jedynie na przetworzeniu informacji.
Obywatele mogą dopytywać się o kwestie finansowe, zawierane umowy, a nawet o konkretne decyzje wydane przez spółkę komunalną i wysokość pensji jej pracowników.
Aby podpisać umowę leasingu, kierownik zakładu usług komunalnych musi otrzymać upoważnienie od organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego. Wcześniej jednak organ stanowiący jednostki samorządu powinien upoważnić zarząd do przekazania takich uprawnień kierownikom.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas