Reklama
Rozwiń
Reklama

Plan miejscowy: Trzeba brać pod uwagę, że ustawa się zmieniła

Plan miejscowy nie jest aktem właściwym do czynienia regulacji w przedmiocie zasad i warunków sytuowania reklam, w tym zakazów.

Publikacja: 28.06.2023 11:30

Plan miejscowy: Trzeba brać pod uwagę, że ustawa się zmieniła

Foto: Adobe Stock

Wojewoda w ramach skargi nadzorczej zakwestionował uchwałę rady miejskiej w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wybranych terenów. Zdaniem wojewody uchwałę podjęto z istotnym naruszeniem art. 37a ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (u.p.z.p.), gdyż w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (mpzp) uregulowano zasady i warunki sytuowania reklam, w sytuacji gdy ta materia powinna być uregulowana w odrębnej uchwale.

W odpowiedzi na skargę prezydent wniósł o jej oddalenie. Prezydent stwierdził, że w planie wprowadzono zakaz lokalizacji reklam dla budynków znajdujących się w ewidencji zabytków zlokalizowanych na określonych terenach poza granicą historycznego układu ruralistycznego. Wynikło to z konieczności zawarcia w mpzp warunków przekazanych wnioskiem w toku przeprowadzonej procedury planistycznej przez wojewódzkiego konserwatora zabytków.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Administracja
Samorząd fizjoterapeutów powinien udostępnić dokumenty z audytu
Administracja
Jak odbudować zaufanie obywatela do administracji?
Administracja
W postępowaniu dyscyplinarnym nauczycieli pokrzywdzony uczeń bez żadnych praw
Administracja
Spółka komunalna pod lupą CBA
Administracja
Czy okoliczności związane z doręczeniem decyzji mogą być przyczyną stwierdzenia jej nieważności?
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama