Reklama

Jak redagować metryczki aktów normatywnych

„Zasady techniki prawodawczej” zawierają proste reguły wskazujące, kiedy i jak redagować adresy publikacyjne, ale w samorządowej praktyce legislacyjnej często nie są one prawidłowo stosowane.

Publikacja: 20.03.2024 02:00

Jak redagować metryczki aktów normatywnych

Foto: Adobe Stock

Prawidłowo podane adresy publikacyjne aktów normatywnych ogłoszonych w dzienniku urzędowym, popularnie nazywane „metryczkami”, to przejaw profesjonalizmu legislatorów samorządowych.

Warunkiem wejścia w życie przepisów powszechnie obowiązujących jest ich ogłoszenie w dzienniku urzędowym. Prawidłowe stosowanie takich przepisów jest więc możliwe wyłącznie poprzez lekturę aktu urzędowo opublikowanego. Informacje, gdzie znaleźć aktualne brzmienie przepisów, znajdują się w adresie publikacyjnym aktu, podającym miejsce lub miejsca, w których znajduje się treść tego aktu. Adres publikacyjny pełni co prawda tylko funkcję informacyjną, ale jego brak lub jego niekompletność istotnie utrudnia korzystanie z przepisów, zwłaszcza w aktach prawa miejscowego. Dlatego metryczka musi się pojawić w:

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Wysokość zasiłku może nie satysfakcjonować, gdy jest więcej potrzebujących
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Administracja
Opinia RIO jest potrzebna do kredytu
Administracja
Stypendia pod lupą: prawo niejasne, praktyka dowolna
Administracja
Kiedy dochodzi do odrolnienia, a kiedy do odlesienia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Administracja
W jaki sposób wójt ma sprawować skuteczny nadzór właścicielski?
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama