Teresa Siudem: Lansowanie w mediach za publiczne pieniądze

Trudno mówić o niezależności mediów, na które bezpośredni wpływ ma władza czy to samorządowa, czy rządowa. Decydenci zawsze chcą przedstawić siebie w jak najlepszym świetle, a tematy „niewygodne” po prostu pominąć.

Publikacja: 26.11.2024 06:00

Teresa Siudem: Lansowanie w mediach za publiczne pieniądze

Foto: Adobe Stock

W Polsce nie ma przeszkód, by jednostka samorządu terytorialnego była wydawcą prasy. Co więcej, właścicielem prasy lokalnej jest największy krajowy koncern paliwowy, kontrolowany przez państwo. Definicja wydawcy zawarta w prawie prasowym pozwala na to, by takie podmioty prowadziły działalność wydawniczą.

Ale czy kontrolowane przez władze media gwarantują rzetelne, bezstronne dziennikarstwo? Raczej nie, bo publiczny wydawca decyduje, kto zostanie redaktorem naczelnym takiego medium, kto będzie zatrudniony jako dziennikarz, a w konsekwencji, jakie znajdą się tam treści. Przeciętny odbiorca nie jest w stanie ani tych treści ocenić, ani zweryfikować. Łatwo więc o manipulację w przekazie.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Administracja
Media samorządowe? Trudno o niezależne od władzy informacje
Administracja
Zastosowanie zasady proporcjonalności przez zamawiającego
Administracja
Dolny Śląsk: od lokalnej aktywności do równości szans i niedyskryminacji
Administracja
Jak ustalić odszkodowanie za grunt wywłaszczony pod drogę?
Materiał Promocyjny
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!
Administracja
Najpierw wykaz, później uchwała o zgodzie na dzierżawę