Reklama
Rozwiń
Reklama

Co zrobić, gdy wykonawca zamówienia publicznego rozpocznie restrukturyzację?

Restrukturyzacja wykonawcy zamówienia publicznego nie musi oznaczać problemów z realizacją kontraktu. Kluczowe jest jednak przestrzeganie przepisów dotyczących zmiany wykonawcy. Nowy podmiot musi spełniać wszystkie warunki pierwotnego postępowania, a zmiana nie może prowadzić do istotnej modyfikacji umowy.

Publikacja: 08.01.2025 04:30

Co zrobić, gdy wykonawca zamówienia publicznego rozpocznie restrukturyzację?

Foto: Adobe Stock

Samo rozpoczęcie postępowania restrukturyzacyjnego wobec przedsiębiorcy wykonującego zamówienie publiczne właściwie nie zmienia możliwości realizacji tego kontraktu. Chyba że w ramach tej procedury ma dojść do sprzedaży przedsiębiorstwa – wówczas pojawia się kwestia zmiany wykonawcy zamówienia.

Postępowanie restrukturyzacyjne to podstawowy, a jednocześnie najlepszy sposób na odzyskanie płynności finansowej zadłużonego przedsiębiorstwa. Nie można jednak ukrywać, że zainicjowanie restrukturyzacji wpływa na położenie firmy, w tym na realizację niektórych umów. Czy wpływ ten przejawia się również w przypadku umów o realizację zamówienia publicznego? Jak zawsze wszystko zależy od okoliczności konkretnego przypadku, a kluczową kwestią pozostają zagadnienia dotyczące dopuszczalności zastąpienia wykonawcy zamówienia innym przedsiębiorcą. To zaś może wiązać się ze zmianą samej umowy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Administracja
Samorząd fizjoterapeutów powinien udostępnić dokumenty z audytu
Administracja
Jak odbudować zaufanie obywatela do administracji?
Administracja
W postępowaniu dyscyplinarnym nauczycieli pokrzywdzony uczeń bez żadnych praw
Administracja
Spółka komunalna pod lupą CBA
Administracja
Czy okoliczności związane z doręczeniem decyzji mogą być przyczyną stwierdzenia jej nieważności?
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama