Jak uniknąć błędów przy realizacji projektu w formule partnerstwa publiczno-prywatnego?

Coraz więcej projektów partnerstwa publiczno-prywatnego jest prawidłowo realizowanych – wynika z ostatniego raportu Najwyższej Izby Kontroli. NIK wskazuje w nim również na uchybienia, które należy wyeliminować.

Publikacja: 21.09.2020 17:15

Jak uniknąć błędów przy realizacji projektu w formule partnerstwa publiczno-prywatnego?

Foto: Adobe Stock

Wnioski płynące z najnowszego raportu Najwyższej Izby Kontroli dotyczącego realizacji przedsięwzięć w formule PPP przez jednostki samorządu terytorialnego (dalej: Raport) są optymistyczne – coraz więcej projektów PPP jest prawidłowo realizowanych. W obliczu nowych wyzwań, problemów i jeszcze bardziej napiętych budżetów, które postawił przed samorządami - w większości spowity widmem pandemii COVID-19 – 2020 rok, partnerstwo publiczno-prywatne może stać się coraz chętniej wykorzystywanym przez samorządowców instrumentem. Nie od dziś bowiem wiadomo, że najlepiej jest uczyć się na cudzych błędach, a Raport w sposób kompleksowy je zidentyfikował. Warto przyjrzeć się zatem najpowszechniejszym błędom wskazanym w raporcie w celu zaimplementowania we wdrażanych projektach wyłącznie takich rozwiązań, które gwarantują skuteczną i sprawną realizację projektów PPP.

Pozostało 92% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Administracja
Teresa Siudem: Czas na reformę służby publicznej
Administracja
Służba cywilna? Wysokie wymagania i nieadekwatne do nich zarobki
Administracja
Od czystej wody do zrównoważonej turystyki na Bałtyku
Administracja
Jak ustalić odszkodowanie za grunt wywłaszczany pod drogę?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Administracja
Gmina rozważa aport infrastruktury do spółki. Czy odliczy VAT?