Jak uniknąć błędów przy realizacji projektu w formule partnerstwa publiczno-prywatnego?

Coraz więcej projektów partnerstwa publiczno-prywatnego jest prawidłowo realizowanych – wynika z ostatniego raportu Najwyższej Izby Kontroli. NIK wskazuje w nim również na uchybienia, które należy wyeliminować.

Publikacja: 21.09.2020 17:15

Jak uniknąć błędów przy realizacji projektu w formule partnerstwa publiczno-prywatnego?

Foto: Adobe Stock

Wnioski płynące z najnowszego raportu Najwyższej Izby Kontroli dotyczącego realizacji przedsięwzięć w formule PPP przez jednostki samorządu terytorialnego (dalej: Raport) są optymistyczne – coraz więcej projektów PPP jest prawidłowo realizowanych. W obliczu nowych wyzwań, problemów i jeszcze bardziej napiętych budżetów, które postawił przed samorządami - w większości spowity widmem pandemii COVID-19 – 2020 rok, partnerstwo publiczno-prywatne może stać się coraz chętniej wykorzystywanym przez samorządowców instrumentem. Nie od dziś bowiem wiadomo, że najlepiej jest uczyć się na cudzych błędach, a Raport w sposób kompleksowy je zidentyfikował. Warto przyjrzeć się zatem najpowszechniejszym błędom wskazanym w raporcie w celu zaimplementowania we wdrażanych projektach wyłącznie takich rozwiązań, które gwarantują skuteczną i sprawną realizację projektów PPP.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Przed służbą cywilną stoją nowe wyzwania
Administracja
Administracja musi nadążyć za zmianami. Kogo i na jakie stanowiska szkoli KSAP?
Administracja
Zagraniczne staże i praktyki dla niepracujących młodych. Nowa oferta WUP
Administracja
Elastyczne zatrudnienie i praca z domu - weź pieniądze z UE w lubuskim
Administracja
Kariera w służbie cywilnej. Przekazywanie pałeczki w sztafecie