Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowy krajowy taryfikator korekt finansowych

Nowelizacja rozporządzenia wprowadziła do jego treści nazewnictwo, którego nie ma w przepisach krajowych dotyczących zamówień publicznych. Ocena naruszeń, a co za tym idzie nakładanie korekt może więc nastręczać problemy.

Publikacja: 10.08.2020 18:00

Nowy krajowy taryfikator korekt finansowych

Foto: Adobe Stock

Nowy taryfikator korekt finansowych - stanowiący załącznik do Rozporządzenia w sprawie warunków obniżania wartości korekt finansowych oraz wydatków poniesionych nieprawidłowo związanych z udzielaniem zamówień - jest bezpośrednim tłumaczeniem tekstu tabeli z oficjalnego tłumaczenia decyzji Komisji Europejskiej na język polski. Zabieg ten spowodował, że mimo usystematyzowania, doprecyzowania rodzaju naruszeń i wartości korekt wiele użytych w tekście pojęć jest niezrozumiała, niezgodna z dotychczas stosowanym nazewnictwem na gruncie ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej ustawa PZP). Powyższe może prowadzić do trudności interpretacyjnych, a co za tym idzie – niepewności w stosowaniu prawa.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Gmina nie musi odbierać odpadów bezpośrednio z nieruchomości
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Administracja
Przeniesienie pracownika samorządowego do innej jednostki samorządu
Administracja
Wójt samodzielnie nie zaciągnie zobowiązania wykraczającego poza rok budżetowy
Administracja
Skutki zrzeczenia się odwołania od decyzji administracyjnej
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Administracja
Gmina nie musi zapewniać odbioru śmieci spod posesji przez cały rok
Reklama
Reklama