Reklama
Rozwiń
Reklama

Zamówienia publiczne: wizja lokalna i zebranie wykonawców

Zamawiający dysponuje szeregiem instrumentów, które w ramach trwającego postępowania pomagają mu nakreślić wykonawcom pełen obraz oczekiwań związanych z przedmiotem zamówienia.

Publikacja: 13.01.2020 18:00

Zamówienia publiczne: wizja lokalna i zebranie wykonawców

Foto: Fotolia.com

Nowe Prawo zamówień publicznych wejdzie w życie dopiero za rok, ale już znamy jego kształt i wiemy, że ustawodawca kładzie w nim większy nacisk na współpracę zamawiającego z wykonawcami. Nowa ustawa zachęca do dialogu i bardziej partnerskich rozmów o kształcie przedmiotu zamówienia. Rynek ma w tym względzie dalece większą wiedzę niż zamawiający, wobec czego wymiana informacji może być tylko z korzyścią dla obu stron. Zamawiającemu może pozwolić lepiej opisać przedmiot zamówienia, tak by mógł uzyskać dokładnie to, co jest mu potrzebne. Z kolei wykonawcom daje szansę lepiej dostosować ofertę do potrzeb zamawiającego, ale też zwrócić mu uwagę, jeżeli istnieją na rynku rozwiązania, o których zamawiający nie wiedział.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Czy pracownik samorządowy może odmówić wykonania "innej pracy"?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Administracja
Kiedy pracownik samorządowy może wykonywać inną pracę?
Administracja
Beneficjent to nie organ – zasady finansów publicznych kontra zwykły obywatel
Administracja
Czy gmina może „pożyczyć” środki z funduszu socjalnego?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Administracja
Na dzieci spoza gminy nie można nakładać dodatkowej opłaty
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama