Aktualizacja: 13.04.2021 15:19 Publikacja: 13.04.2021 17:00
Foto: Adobe Stock
Z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej wynika, że pracownik powinien dokonać rozliczenia kosztów podróży służbowej w ciągu 14 dni od dnia zakończenia tej podróży. Pracownik powinien dołączyć do rozliczenia (delegacji) rachunki, faktury lub bilety potwierdzające wydatki związane z podróżą służbową. Posiadanie wymienionych dokumentów nie dotyczy diet oraz kosztów objętych ryczałtem. Jeżeli pracownik nie może udokumentować poniesionych w trakcie podróży wydatków to składa pracodawcy pisemne oświadczenie o dokonanym wydatku i przyczynach braku jego udokumentowania.
Mało prawdopodobne jest, aby termin wprowadzenia systemu kaucyjnego został po raz kolejny przesunięty. Firmy muszą więc solidnie przygotować się do nowych obowiązków.
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
Od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny, który ma zwiększyć poziom recyklingu i ograniczyć ilość odpadów komunalnych. Wprowadzenie tego systemu daje szansę na realne oddziaływanie na środowisko, ale także oznacza nowe obowiązki dla przedsiębiorców.
W Polsce istnieje duży potencjał do wykorzystania technologii wodorowych. Zmiany w prawie energetycznym, które weszły w życie 20 stycznia, mogą ten potencjał uruchomić.
Jeśli przedsiębiorca buduje centrum logistyczne musi zainwestować w dobry dojazd. Fiskus to rozumie i zgadza się na zaliczenie wydatków na przebudowę drogi do kosztów uzyskania przychodów.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Na każdym etapie postępowania o zamówienie publiczne należy zachować czujność, by wyeliminować ryzyko pomyłki i nie stracić zamówienia.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Jeśli przedsiębiorca buduje centrum logistyczne musi zainwestować w dobry dojazd. Fiskus to rozumie i zgadza się na zaliczenie wydatków na przebudowę drogi do kosztów uzyskania przychodów.
Przedsiębiorcy będą mogli częściej korzystać z jednorazowej amortyzacji, a fiskusowi nie będzie już tak łatwo wstrzymać przedawnienia podatku. Skarbówka nie dostanie odsetek, jeśli za długo kontroluje podatnika.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów PIT wydatki na studia, podczas których pozna tajniki zarządzania finansami i prowadzenia księgowości.
• Czas na PIT-11. Dwa ważne terminy dla pracodawców • Sąd o podatkowych skutkach sprzedaży nieruchomości wykorzystywanej wcześniej firmie • Mocne trunki na firmowej imprezie. Fiskus ma swoje zdanie • Małe firmy mogą już starać się o nowe zwolnienie z VAT • Czy są chętni na kasowy PIT? • Przedsiębiorcy rozliczą pierwsze wakacje składkowe ZUS. Jak to zrobić?Przykra wiadomość z ZUS dla przedsiębiorców. Nie wszystko jednak stracone • Działalność nierejestrowana bez składek? Jest interpretacja ZUS • Rząd wycofuje się oskładkowania zleceń • Biznes czuje się oszukany przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej • Ważne terminy na ten tydzień
Skarbówka potwierdza, że przedsiębiorca prowadzący działalność w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów odsetki od kredytu hipotecznego zaciągniętego na jego nabycie.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na mocne trunki. Skarbówka twierdzi, że można prowadzić biznes bez alkoholu. Nawet jak lubią go nasi kontrahenci.
Zgłoszenie przez wspólnika spółki komandytowej żądania wypłaty zysku jest jedyną czynnością, jaką powinien podjąć w celu uzyskania należnej mu wypłaty. Nie ma znaczenia, czy spółka sporządziła i zatwierdziła w ustawowym terminie sprawozdanie finansowe.
Odszkodowanie za zniszczony towar trzeba zaksięgować w podatkowej księdze. Nie trzeba w niej natomiast wpisywać kwot otrzymanych za rozbity samochód ciężarowy oraz naczepę i wydatkowanych na naprawę lub zakup nowych takich samych środków trwałych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas