Reklama

Pułapki zautomatyzowanego przetwarzania danych

Stosowanie wadliwych algorytmów może prowadzić do niedokładnych przewidywań. W konsekwencji stworzone profile mogą utrwalać już istniejące stereotypy i ograniczać dostęp konsumentów do produktów czy usług.

Aktualizacja: 19.08.2021 10:21 Publikacja: 19.08.2021 08:27

Pułapki zautomatyzowanego przetwarzania danych

Foto: Adobe Stock

Aktualnie każda organizacja gromadzi duże ilości informacji, w tym danych osobowych, przez które, zgodnie z art. 4 pkt 1 RODO należy rozumieć wszelkie informacje o już zidentyfikowanej osobie lub informacje umożliwiające zidentyfikowanie osoby. Niewątpliwie działania na znacznej ilości danych, ich analizowanie, następnie wyciąganie wniosków i tworzenie zestawień byłoby znacznie utrudnione bez automatyzacji procesu i wykorzystania nowoczesnych narzędzi. Dlatego już dzisiaj decyzje oparte na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych są powszechnie wykorzystywane w wielu branżach. W szczególności popularnością cieszą się w sektorze marketingu i reklamy, gdzie wykorzystywane jest profilowanie (np. reklama behawioralna). Ze względu na korzyści są stosowane także przez sektor: finansowy (np. dane na potrzeby scoringu kredytowego), ubezpieczeniowy czy opieki zdrowotnej (np. analiza stanu zdrowia).

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Prawo do ochrony głosu i wizerunku przed AI
Biznes
Prawa autorskie a sztuczna inteligencja. Zagrożenia i ochrona
Biznes
Kwestie pracownicze w transakcjach M&A – na co zwrócić uwagę?
Biznes
Czy można naprawić błędy we wniosku o dofinansowanie projektu?
Biznes
Ryzyko nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa
Reklama
Reklama
Reklama