Aktualizacja: 19.08.2021 10:21 Publikacja: 19.08.2021 08:27
Foto: Adobe Stock
Aktualnie każda organizacja gromadzi duże ilości informacji, w tym danych osobowych, przez które, zgodnie z art. 4 pkt 1 RODO należy rozumieć wszelkie informacje o już zidentyfikowanej osobie lub informacje umożliwiające zidentyfikowanie osoby. Niewątpliwie działania na znacznej ilości danych, ich analizowanie, następnie wyciąganie wniosków i tworzenie zestawień byłoby znacznie utrudnione bez automatyzacji procesu i wykorzystania nowoczesnych narzędzi. Dlatego już dzisiaj decyzje oparte na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych są powszechnie wykorzystywane w wielu branżach. W szczególności popularnością cieszą się w sektorze marketingu i reklamy, gdzie wykorzystywane jest profilowanie (np. reklama behawioralna). Ze względu na korzyści są stosowane także przez sektor: finansowy (np. dane na potrzeby scoringu kredytowego), ubezpieczeniowy czy opieki zdrowotnej (np. analiza stanu zdrowia).
Dłużnik nie musi już przepisywać majątku na konkubinę, by ukryć go przed komornikiem. Może wykorzystać do tego l...
Wyegzekwowanie należności w niektórych sprawach jest problemem. Wiele egzekucji kończy się wydaniem postanowieni...
Początek 2025 roku przyniósł szereg komunikatów Urzędu Regulacji Energetyki, które wywołały liczne wątpliwości n...
Przedsiębiorca, decydując się na współpracę z sektorem publicznym, powinien pamiętać, że rządzi się ona innymi p...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Kodeks cywilny zawiera regulacje, na podstawie których wykonawca może domagać się dostosowania wysokości wynagro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas