Reklama
Rozwiń
Reklama

Rabat posprzedażowy a CIT: kiedy zrobić korektę uzyskanego przychodu

Rabaty posprzedażowe stanowią popularną zachętę stosowaną przez sprzedawców do nabywania przez kupujących jak największej liczby oferowanych przez towarów. Warto jednak pamiętać, że udzielenie takiego rabatu rodzi obowiązek dokonania korekty uzyskanego przychodu, która w tym przypadku powinna zostać dokonana na bieżąco.

Aktualizacja: 31.08.2021 14:53 Publikacja: 31.08.2021 10:45

Rabat posprzedażowy a CIT: kiedy zrobić korektę uzyskanego przychodu

Foto: Fotorzepa, Tomasz Koryszko

Analizując skutki podatkowe udzielania rabatów należy w pierwszej kolejności wskazać, że ustawa CIT nie definiuje pojęcia „rabat". Odwołując się do definicji zawartej w Słowniku języka polskiego PWN, przez pojęcie rabatu należy rozumieć zniżkę, ustępstwo procentowe od ustalonych cen towaru, głównie na rzecz nabywców płacących gotówką, kupujących dużą ilość towaru jednorazowo lub w określonym czasie.

Faktura korygująca

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Reklama
Reklama