Aktualizacja: 09.09.2021 12:29 Publikacja: 09.09.2021 14:08
Foto: Adobe Stock
Epidemia spowodowała absencję pracowników, którzy chorowali albo byli na kwarantannie i przez to nie można było dotrzymać terminu kontraktu. Ten argument przekonał fiskusa, który zgodził się na rozliczenie zapłaconej z powodu opóźnienia kary umownej w podatkowych kosztach firmy.
O interpretację wystąpiła właścicielka przedsiębiorstwa handlowo-usługowego. Zajmuje się produkcją odzieży i różnych akcesoriów dla służb mundurowych. W zeszłym roku podpisała umowę na dostawę plecaków wojskowych. W wyniku trudności kadrowych spowodowanych głównie przez epidemię COVID-19 (absencja chorobowa pracowników i obowiązkowe kwarantanny) nastąpiły opóźnienia w produkcji i tym samym w realizacji dostaw. Wskutek tego określone w umowie terminy zostały przekroczone.
Prawo wspólnika do reprezentacji spółki jawnej ma charakter majątkowy niepieniężny i taki charakter ma sprawa o...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Usuwanie zbędnej biurokracji i ułatwienia w prowadzeniu biznesu – to założenia ustawy deregulacyjnej. Większość...
Od 13 lipca 2025 roku przedsiębiorcy będą mogli zdalnie zawierać umowy leasingu. Umowa leasingu będzie mogła być...
Uproszczenie zasad wykonywania działalności gospodarczej – to główny cel tzw. ustawy deregulacyjnej. Większość j...
Orzeczenia wydane 2 lipca 2025 r. przez SUE potwierdzają ochronę znaku towarowego Testarossa w odniesieniu do sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas