Rewolucja na rynku konsumenckim - nowe zasady informowania o obniżkach cen

Czy nowe zasady dotyczące informowania o obniżkach cen doprowadzą do zmiany zasad organizowania promocji? Jakie nowe obowiązki zostaną nałożone na przedsiębiorców w przypadku „płatności" danymi osobowymi? Na pytania odpowiadają prawniczki z kancelarii WKB.

Publikacja: 07.10.2021 11:51

Rewolucja na rynku konsumenckim - nowe zasady informowania o obniżkach cen

Foto: Adobe Stock

Na początku lipca na stronie Rządowego Centrum Legislacji pojawił się projekt ustawy implementującej Dyrektywę Omnibus1 („projekt ustawy"), która ma zostać transponowana do polskiego porządku prawnego do 28 listopada 2021 r. Państwa członkowskie powinny stosować te przepisy od 28 maja 2022 r. Może to wprowadzić sporą rewolucję nie tylko w kwestii samego komunikowania się z konsumentami (szczególnie w świecie cyfrowym), lecz także w ich zwyczajach zakupowych.

Jakie zmiany zawiera projekt?

Pozostało 96% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Umorzenie pożyczki udzielonej przez wspólnika sp. z o.o. – skutki w CIT
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Biznes
Uwaga! Rewolucja w umowach prawnoautorskich
Biznes
Bezemisyjne połączenia spółek sióstr kłopotliwe dla podatników
Biznes
Cyberbezpieczeństwo i Przemysł 4.0 – na czym polega transformacja bezpieczeństwa
Biznes
Ochrona sygnalistów – obowiązki, zasady postępowania, sankcje