Rewolucja na rynku konsumenckim - nowe zasady informowania o obniżkach cen

Czy nowe zasady dotyczące informowania o obniżkach cen doprowadzą do zmiany zasad organizowania promocji? Jakie nowe obowiązki zostaną nałożone na przedsiębiorców w przypadku „płatności" danymi osobowymi? Na pytania odpowiadają prawniczki z kancelarii WKB.

Publikacja: 07.10.2021 11:51

Rewolucja na rynku konsumenckim - nowe zasady informowania o obniżkach cen

Foto: Adobe Stock

Na początku lipca na stronie Rządowego Centrum Legislacji pojawił się projekt ustawy implementującej Dyrektywę Omnibus1 („projekt ustawy"), która ma zostać transponowana do polskiego porządku prawnego do 28 listopada 2021 r. Państwa członkowskie powinny stosować te przepisy od 28 maja 2022 r. Może to wprowadzić sporą rewolucję nie tylko w kwestii samego komunikowania się z konsumentami (szczególnie w świecie cyfrowym), lecz także w ich zwyczajach zakupowych.

Jakie zmiany zawiera projekt?

Pozostało 96% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Zwolnienie z CIT dla alternatywnych spółek inwestycyjnych – pułapki i wyboje
Biznes
Czy wprowadzenie zamawiającego w błąd to czyn nieuczciwej konkurencji
Biznes
Roczna korekta VAT – o czym trzeba pamiętać
Biznes
Bez danych źle, z danymi też niedobrze
Biznes
5+2=rada wierzycieli w postępowaniu upadłościowym
Biznes
Wykonanie uchwały zgromadzenia spółki kapitałowej można wstrzymać