Reklama

Kryteria oceny wniosków w programie Horyzont Europa

Program ramowy Unii Europejskiej Horyzont Europa przewiduje łącznie ponad 95 miliardów euro na badania i innowacje. Możliwości finansowania są dostępne nie tylko dla jednostek badawczych, ale również dla przedsiębiorców, ze szczególnym uwzględnieniem tych o statusie MŚP.

Publikacja: 14.10.2021 13:03

Kryteria oceny wniosków w programie Horyzont Europa

Foto: AdobeStock

Program ramowy Unii Europejskiej Horyzont Europa jest oparty o system oceny wniosków, który pomimo swojej złożoności jest niezwykle logiczny. Jest to zasługa wieloletniej praktyki Komisji Europejskiej i jej agend w ocenie licznych propozycji innowacji. System ten stanowi przykład raczej ewolucji tej praktyki, niż jej rewolucji.

Omawiany system składa się z jednej strony z ogólnych dla całego programu HE reguł dotyczących: kryteriów oceny wniosków, sposobu oceny wniosku wedle skali punktowej i ewentualnych dodatkowych wag na potrzeby stworzenia listy rankingowej, z drugiej zaś wyjątków od takich reguł. Wyjątki mają miejsce, gdy jest to uzasadnione charakterem obszaru objętego szczegółowym programem roboczym, bądź poszczególnym naborem.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama