Przed poniesieniem wydatków trzeba podpisać umowę o udzielenie dotacji

Dofinansowanie realizacji zadania publicznego będzie możliwe po podpisaniu umowy o udzielenie dotacji. Wszystkie faktury i rachunki do rozliczenia dotacji muszą być z datą nie wcześniejszą niż data podpisania umowy.

Aktualizacja: 07.01.2022 10:26 Publikacja: 06.01.2022 10:44

Przed poniesieniem wydatków trzeba podpisać umowę o udzielenie dotacji

Foto: Adobe Stock

Gmina nie uwzględniła wniosku naszej spółki o dofinansowania zakupu i montażu pomp ciepła. Wójt gminy wprowadził bowiem program dotowania ekologicznych źródeł energii. Podano w odpowiedzi, że skoro już spółka poniosła wydatki to teraz dotacja nie przysługuje. Czy słusznie? Czy powinniśmy złożyć skargę do rady gminy?

Gmina zapewne wprowadziła w życie specjalną uchwałę dotacyjną na podstawie upoważnienia ustawowego z art. 403 ust. 4-5 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. Z przepisów tych wynika, że finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej - w rozumieniu przepisów ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych - z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji:

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Biznes
Pozbawienie wspólnika prawa do reprezentacji spółki jawnej
Biznes
Teresa Siudem: Pieczątki odchodzą do lamusa
Biznes
Łatwiejsze zawieranie umów leasingu. Zmiany wchodzą w życie
Biznes
Deregulacja - ułatwienia dla biznesu wchodzą w życie
Biznes
Ferrari wygrywa przed Sądem UE udowadniając rzeczywiste używanie znaku Testarossa
Reklama
Reklama