Przed poniesieniem wydatków trzeba podpisać umowę o udzielenie dotacji

Dofinansowanie realizacji zadania publicznego będzie możliwe po podpisaniu umowy o udzielenie dotacji. Wszystkie faktury i rachunki do rozliczenia dotacji muszą być z datą nie wcześniejszą niż data podpisania umowy.

Aktualizacja: 07.01.2022 10:26 Publikacja: 06.01.2022 10:44

Przed poniesieniem wydatków trzeba podpisać umowę o udzielenie dotacji

Foto: Adobe Stock

Gmina nie uwzględniła wniosku naszej spółki o dofinansowania zakupu i montażu pomp ciepła. Wójt gminy wprowadził bowiem program dotowania ekologicznych źródeł energii. Podano w odpowiedzi, że skoro już spółka poniosła wydatki to teraz dotacja nie przysługuje. Czy słusznie? Czy powinniśmy złożyć skargę do rady gminy?

Gmina zapewne wprowadziła w życie specjalną uchwałę dotacyjną na podstawie upoważnienia ustawowego z art. 403 ust. 4-5 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. Z przepisów tych wynika, że finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej - w rozumieniu przepisów ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych - z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji:

Pozostało 83% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Jesteś podwykonawcą? Zadbaj o swoje interesy
Biznes
Podwykonawca został bez zapłaty. Mógł tego uniknąć
Biznes
Czy fundacja w Liechtensteinie ochroni majątek przed egzekucją?
Biznes
Wezwania i oferty nabycia akcji spółki publicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Zarządzanie łańcuchami dostaw – nowe wyzwania dla firm