Reklama
Rozwiń
Reklama

Zamieszanie z płatnościami (bez)gotówkowymi

Przepisy o formie regulowania należności zmieniły się pod koniec ubiegłego roku. Przedsiębiorcy muszą uważać, by nie popełnić błędu.

Publikacja: 20.01.2022 13:39

Zamieszanie z płatnościami (bez)gotówkowymi

Foto: Adobe Stock

Od 2017 r. konieczne jest korzystanie z rachunku płatniczego w przypadku transakcji pomiędzy przedsiębiorcami, których wartość przekracza 15 tys. zł (przed 2017 r. było to 15 tys. euro). Sankcją za naruszenie tej zasady jest brak kosztu podatkowego dla płacącego. Limit ten miał być od 2022 r. zmniejszony do 8 tys. zł, ale w samej końcówce roku parlament zgodził się przesunąć tę zmianę do 2023 r.

Również o rok odroczono wejście w życie przepisu, że płatności należy, co do zasady, dokonywać za pomocą rachunku płatniczego także w relacjach konsumenta z przedsiębiorcą, o ile wartość transakcji przekracza 20 tys. zł. Jeśli w 2023 r. konsument zapłaci gotówką za transakcję powyżej tego progu, to konsekwencje z tego tytułu poniesie jedynie przedsiębiorca – będzie on zobowiązany rozpoznać dodatkowy przychód podatkowy w wysokości tej płatności.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama