Naruszenie ochrony danych osobowych: błąd klienta nie usprawiedliwia ubezpieczyciela

Przyczynienie się przez osobę fizyczną, której dane osobowe dotyczą, do wystąpienia naruszenia ochrony danych osobowych nie zwalnia administratora z obowiązku niezwłocznego zgłoszenia naruszenia do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Aktualizacja: 14.02.2021 11:05 Publikacja: 14.02.2021 00:01

Naruszenie ochrony danych osobowych: błąd klienta nie usprawiedliwia ubezpieczyciela

Foto: Adobe Stock

9 grudnia 2020 roku Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (decyzją o numerze DKN.5131.5.2020) nałożył na TUiR WARTA S.A. karę pieniężną w wysokości 85 588 złotych za naruszenie: art. 33 ust. 1 RODO, tj. za niezgłoszenie naruszenia ochrony danych osobowych bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 72 godzin od stwierdzenia naruszenia oraz art. 34 ust. 1 RODO, tj. za niezawiadomienie o naruszeniu ochrony danych osobowych, bez zbędnej zwłoki osób, których dane dotyczą.

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Jesteś podwykonawcą? Zadbaj o swoje interesy
Biznes
Podwykonawca został bez zapłaty. Mógł tego uniknąć
Biznes
Czy fundacja w Liechtensteinie ochroni majątek przed egzekucją?
Biznes
Wezwania i oferty nabycia akcji spółki publicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Zarządzanie łańcuchami dostaw – nowe wyzwania dla firm