Naruszenie ochrony danych osobowych: błąd klienta nie usprawiedliwia ubezpieczyciela

Przyczynienie się przez osobę fizyczną, której dane osobowe dotyczą, do wystąpienia naruszenia ochrony danych osobowych nie zwalnia administratora z obowiązku niezwłocznego zgłoszenia naruszenia do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Aktualizacja: 14.02.2021 11:05 Publikacja: 14.02.2021 00:01

Naruszenie ochrony danych osobowych: błąd klienta nie usprawiedliwia ubezpieczyciela

Foto: Adobe Stock

9 grudnia 2020 roku Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (decyzją o numerze DKN.5131.5.2020) nałożył na TUiR WARTA S.A. karę pieniężną w wysokości 85 588 złotych za naruszenie: art. 33 ust. 1 RODO, tj. za niezgłoszenie naruszenia ochrony danych osobowych bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 72 godzin od stwierdzenia naruszenia oraz art. 34 ust. 1 RODO, tj. za niezawiadomienie o naruszeniu ochrony danych osobowych, bez zbędnej zwłoki osób, których dane dotyczą.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Co ma polska firma do lasów Amazonii
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Biznes
EUDR - nowe obowiązki firm. Jak zweryfikować łańcuch dostaw?
Biznes
Dwa lata z polską fundacją rodzinną i 20 praktycznych wskazówek
Biznes
RODO i nowe wytyczne dla GPAI. Jakie zmiany szykuje Bruksela?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Odpowiedzialność wspólników spółki osobowej po przekształceniu w spółkę z o.o.
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont