Naruszenie ochrony danych osobowych: błąd klienta nie usprawiedliwia ubezpieczyciela

Przyczynienie się przez osobę fizyczną, której dane osobowe dotyczą, do wystąpienia naruszenia ochrony danych osobowych nie zwalnia administratora z obowiązku niezwłocznego zgłoszenia naruszenia do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Aktualizacja: 14.02.2021 11:05 Publikacja: 14.02.2021 00:01

Naruszenie ochrony danych osobowych: błąd klienta nie usprawiedliwia ubezpieczyciela

Foto: Adobe Stock

9 grudnia 2020 roku Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (decyzją o numerze DKN.5131.5.2020) nałożył na TUiR WARTA S.A. karę pieniężną w wysokości 85 588 złotych za naruszenie: art. 33 ust. 1 RODO, tj. za niezgłoszenie naruszenia ochrony danych osobowych bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 72 godzin od stwierdzenia naruszenia oraz art. 34 ust. 1 RODO, tj. za niezawiadomienie o naruszeniu ochrony danych osobowych, bez zbędnej zwłoki osób, których dane dotyczą.

Pozostało 93% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Finansowanie transakcji M&A
Biznes
Zakazane klauzule w umowach B2B w prawie unijnym
Biznes
Jak zrealizować inwestycję na działce rolnej? 13 pytań i odpowiedzi
Biznes
Jaka odpowiedzialność grozi cyberprzestępcy?
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Biznes
Europejski Niebieski Ład – nowe wyzwania dla firm