Aktualizacja: 05.07.2025 19:52 Publikacja: 25.10.2022 11:58
Foto: Adobe Stock
Wydawałoby się, że dobry prawnik powinien wyeliminować ryzyko naruszenia, przez jego klienta, praw własności intelektualnej w ramach podejmowanego przedsięwzięcia – m.in. reklamy, projektowania produktu, czy też jego dystrybucji. Nic bardziej mylnego – takiej kompetencji nie posiada.
Problem wynika z przyjęcia na gruncie prawa własności intelektualnej odpowiedzialności niezależnej od winy (tzw. obiektywnej). Przedsiębiorca może zatem narazić się na odpowiedzialność nie tylko w przypadku, gdy nie był świadomy, że jego działanie wkracza w prawa osób trzecich, ale także, gdy był zapewniony przez podmiot, z którym współpracuje, że otrzymane np. materiały reklamowe, nie naruszają praw osób trzecich.
Członek zarządu ma prawo zakończyć współpracę ze spółką, którą zarządza. Przy rezygnacji musi jednak dopełnić od...
Decyzja o rezygnacji z funkcji członka zarządu powinna być przemyślana i poprzedzona oceną skutków prawnych i or...
W stosunku do środków z KPO brak jest ogólnych wytycznych regulujących zasady przygotowania i prowadzenia postęp...
Brak precyzyjnych, pisemnych regulacji w zakresie zasad współpracy pomiędzy członkami rodziny może prowadzić do...
Jednym z najistotniejszych elementów procesu sprzedaży udziałów lub akcji jest dogłębny i profesjonalny proces w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas