Aktualizacja: 03.06.2025 18:10 Publikacja: 25.10.2022 11:58
Foto: Adobe Stock
Wydawałoby się, że dobry prawnik powinien wyeliminować ryzyko naruszenia, przez jego klienta, praw własności intelektualnej w ramach podejmowanego przedsięwzięcia – m.in. reklamy, projektowania produktu, czy też jego dystrybucji. Nic bardziej mylnego – takiej kompetencji nie posiada.
Problem wynika z przyjęcia na gruncie prawa własności intelektualnej odpowiedzialności niezależnej od winy (tzw. obiektywnej). Przedsiębiorca może zatem narazić się na odpowiedzialność nie tylko w przypadku, gdy nie był świadomy, że jego działanie wkracza w prawa osób trzecich, ale także, gdy był zapewniony przez podmiot, z którym współpracuje, że otrzymane np. materiały reklamowe, nie naruszają praw osób trzecich.
W tym roku w maju było jak w tytule piosenki Maanamu. Ale to wyjątek od reguły. Z każdym rokiem jest coraz ciepl...
Trwają prace nad zmianą przepisów dotyczących BHP w zakresie temperatur maksymalnych w miejscu pracy. Korzystają...
Za zaległości spółki z o.o. odpowiadają solidarnie całym swoim majątkiem członkowie jej zarządu, jeżeli egzekucj...
System kaucyjny zacznie działać w październiku br. Każda placówka ma do wyboru dwie metody zbiórki opakowań – ma...
Na Wyspie Spichrzów, czyli najgorętszym turystycznie rejonie Gdańska, powstaje nowa inwestycja hotelowa
Greenwashing stał się istotnym problemem wobec rosnącej popularności produktów ekologicznych oraz inwestycji ESG...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas