Reklama

Firmy ostrożnie podchodzą do ewentualnej redukcji etatów

Ponad połowa badanych firm przewiduje pogorszenie swej sytuacji w 2023 r., a co szósty pracownik obawia się, że jego pracodawca zamknie działalność. Co piąty liczy się ze zwolnieniem z pracy.

Publikacja: 01.12.2022 22:34

Firmy ostrożnie podchodzą do ewentualnej redukcji etatów

Foto: Adobe Stock

Obawy pracowników nie są pozbawione podstaw, gdyż 22 proc. pracodawców ma w planach na przyszły rok zmniejszenie zatrudnienia – wynika z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” opublikowanego w końcu listopada przez agencję zatrudnienia Personnel Service. Zbadała ona nastroje i plany przedsiębiorstw oraz pracowników, w tym również tych z Ukrainy.

Badanie, które objęło 330 pracodawców i prawie 1,1 tys. pracowników, potwierdziło, że wysoka inflacja, pogarszająca się koniunktura i duża niepewność może przełożyć się na niekorzystne zmiany na rynku pracy. Jak jednak zaznacza Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, zmiany demograficzne (co roku z rynku pracy ubywa 150–200 tys. osób netto) uchronią nas przed silniejszym wzrostem bezrobocia. Tym bardziej, że w polskich firmach nadal jest dużo wakatów – na koniec drugiego kwartału było ich prawie 150 tys.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama