Zmiany w prawie konsumenckim od 1 stycznia 2023 roku

Ochrona konsumentów w Unii Europejskiej będzie jednolita. W pierwszej kolejności będą mieli oni prawo domagać się przywrócenia zgodności towaru z umową przez jego naprawę lub wymianę, a dopiero gdy okaże się to niemożliwe - żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy.

Publikacja: 29.12.2022 19:00

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Foto: Fotorzepa / Paweł Rochowicz

1 stycznia 2023 r. wchodzą w życie nowe przepisy prawa konsumenckiego będące efektem implementacji do polskiego porządku prawnego dwóch dyrektyw unijnych: dyrektywy towarowej1 oraz dyrektywy cyfrowej2. Na skutek wprowadzonych zmian przedsiębiorcy działający w obrocie konsumenckim będą musieli przestrzegać w szczególności nowych wymogów dotyczących odpowiedzialności za wady sprzedanego towaru oraz respektować nowe zasady rozpatrywania reklamacji.

Skąd wzięła się potrzeba zmian?

Pozostało 97% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Nowe obowiązki dla sektora komunikacji elektronicznej na niechciane połączenia
Biznes
Sąd uchyla uchwałę wspólników. Czy sprzedaż nieruchomości jest nieważna?
Biznes
Powództwa przedstawicielskie – nowy tryb dochodzenia roszczeń konsumenckich
Biznes
W fundacji rodzinnej nie ma podatku od darowizn
Biznes
Problemy z Rejestrem Fundacji Rodzinnych. Co należy zmienić?