Zmiany w prawie konsumenckim od 1 stycznia 2023 roku

Ochrona konsumentów w Unii Europejskiej będzie jednolita. W pierwszej kolejności będą mieli oni prawo domagać się przywrócenia zgodności towaru z umową przez jego naprawę lub wymianę, a dopiero gdy okaże się to niemożliwe - żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy.

Publikacja: 29.12.2022 19:00

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Foto: Fotorzepa / Paweł Rochowicz

1 stycznia 2023 r. wchodzą w życie nowe przepisy prawa konsumenckiego będące efektem implementacji do polskiego porządku prawnego dwóch dyrektyw unijnych: dyrektywy towarowej1 oraz dyrektywy cyfrowej2. Na skutek wprowadzonych zmian przedsiębiorcy działający w obrocie konsumenckim będą musieli przestrzegać w szczególności nowych wymogów dotyczących odpowiedzialności za wady sprzedanego towaru oraz respektować nowe zasady rozpatrywania reklamacji.

Skąd wzięła się potrzeba zmian?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Biznes
Pozbawienie wspólnika prawa do reprezentacji spółki jawnej
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Teresa Siudem: Pieczątki odchodzą do lamusa
Biznes
Łatwiejsze zawieranie umów leasingu. Zmiany wchodzą w życie
Biznes
Deregulacja - ułatwienia dla biznesu wchodzą w życie
Biznes
Ferrari wygrywa przed Sądem UE udowadniając rzeczywiste używanie znaku Testarossa
Reklama
Reklama