Zmiany w prawie konsumenckim od 1 stycznia 2023 roku

Ochrona konsumentów w Unii Europejskiej będzie jednolita. W pierwszej kolejności będą mieli oni prawo domagać się przywrócenia zgodności towaru z umową przez jego naprawę lub wymianę, a dopiero gdy okaże się to niemożliwe - żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy.

Publikacja: 29.12.2022 19:00

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Foto: Fotorzepa / Paweł Rochowicz

1 stycznia 2023 r. wchodzą w życie nowe przepisy prawa konsumenckiego będące efektem implementacji do polskiego porządku prawnego dwóch dyrektyw unijnych: dyrektywy towarowej1 oraz dyrektywy cyfrowej2. Na skutek wprowadzonych zmian przedsiębiorcy działający w obrocie konsumenckim będą musieli przestrzegać w szczególności nowych wymogów dotyczących odpowiedzialności za wady sprzedanego towaru oraz respektować nowe zasady rozpatrywania reklamacji.

Skąd wzięła się potrzeba zmian?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Jakie mogą być skutki wieloletniego wyłączenia zysku od podziału
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Czy AI zastąpi księgowych
Biznes
Byli przedsiębiorcy chętniej ogłaszają upadłość konsumencką
Biznes
Wyłączenie składnika mienia z masy upadłości – przesłanki, procedury, skutki
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Zbliża się termin złożenia deklaracji PON
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście