Aktualizacja: 12.07.2025 02:40 Publikacja: 29.12.2022 19:00
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Foto: Fotorzepa / Paweł Rochowicz
1 stycznia 2023 r. wchodzą w życie nowe przepisy prawa konsumenckiego będące efektem implementacji do polskiego porządku prawnego dwóch dyrektyw unijnych: dyrektywy towarowej1 oraz dyrektywy cyfrowej2. Na skutek wprowadzonych zmian przedsiębiorcy działający w obrocie konsumenckim będą musieli przestrzegać w szczególności nowych wymogów dotyczących odpowiedzialności za wady sprzedanego towaru oraz respektować nowe zasady rozpatrywania reklamacji.
Skąd wzięła się potrzeba zmian?
Prawo wspólnika do reprezentacji spółki jawnej ma charakter majątkowy niepieniężny i taki charakter ma sprawa o...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Usuwanie zbędnej biurokracji i ułatwienia w prowadzeniu biznesu – to założenia ustawy deregulacyjnej. Większość...
Od 13 lipca 2025 roku przedsiębiorcy będą mogli zdalnie zawierać umowy leasingu. Umowa leasingu będzie mogła być...
Uproszczenie zasad wykonywania działalności gospodarczej – to główny cel tzw. ustawy deregulacyjnej. Większość j...
Orzeczenia wydane 2 lipca 2025 r. przez SUE potwierdzają ochronę znaku towarowego Testarossa w odniesieniu do sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas