Reklama

Zmiany w prawie konsumenckim od 1 stycznia 2023 roku

Ochrona konsumentów w Unii Europejskiej będzie jednolita. W pierwszej kolejności będą mieli oni prawo domagać się przywrócenia zgodności towaru z umową przez jego naprawę lub wymianę, a dopiero gdy okaże się to niemożliwe - żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy.

Publikacja: 29.12.2022 19:00

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Foto: Fotorzepa / Paweł Rochowicz

1 stycznia 2023 r. wchodzą w życie nowe przepisy prawa konsumenckiego będące efektem implementacji do polskiego porządku prawnego dwóch dyrektyw unijnych: dyrektywy towarowej1 oraz dyrektywy cyfrowej2. Na skutek wprowadzonych zmian przedsiębiorcy działający w obrocie konsumenckim będą musieli przestrzegać w szczególności nowych wymogów dotyczących odpowiedzialności za wady sprzedanego towaru oraz respektować nowe zasady rozpatrywania reklamacji.

Skąd wzięła się potrzeba zmian?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama