Aktualizacja: 29.10.2025 08:58 Publikacja: 29.12.2022 19:00
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Foto: Fotorzepa / Paweł Rochowicz
1 stycznia 2023 r. wchodzą w życie nowe przepisy prawa konsumenckiego będące efektem implementacji do polskiego porządku prawnego dwóch dyrektyw unijnych: dyrektywy towarowej1 oraz dyrektywy cyfrowej2. Na skutek wprowadzonych zmian przedsiębiorcy działający w obrocie konsumenckim będą musieli przestrzegać w szczególności nowych wymogów dotyczących odpowiedzialności za wady sprzedanego towaru oraz respektować nowe zasady rozpatrywania reklamacji.
Skąd wzięła się potrzeba zmian?
Zarząd spółki nie może tłumaczyć się brakiem wiedzy, środków lub zasobów koniecznych do zapewnienia skutecznego...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
ZUS i sądy kwestionują umowy, gdy ich realizacja przypomina etat. Faktyczny charakter stosunku prawnego może prz...
Nawet najlepiej zaprojektowany system compliance nie zadziała, jeśli zabraknie mu zasobów – ludzi, kompetencji,...
Sztuczna inteligencja nie jest narzędziem doskonałym – błędne decyzje algorytmu mogą prowadzić do poważnych kons...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Nieuzyskanie absolutorium nie powoduje automatycznego odwołania z piastowanej funkcji bądź pociągnięcia członka...
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas