Reklama
Rozwiń
Reklama

Cenna w kryzysie elastyczność pracy

W czasie zawirowań i niepewności w gospodarce praca tymczasowa pomaga przedsiębiorcom szybko reagować na wahania popytu na produkty czy usługi. Ułatwia też zarządzanie kosztami zatrudnienia.

Publikacja: 07.04.2023 07:07

Cenna w kryzysie elastyczność pracy

Foto: Adobe Stock

Co piąty pracodawca w Polsce miał w planach na 2023 r. zatrudnienie pracowników zewnętrznych i tymczasowych. To wyraźnie mniej niż rok wcześniej, gdy zatrudniać tymczasowo chciało 26 proc. firm – wynika z badań firmy rekrutacyjnej Hays Polska. Wybuch wojny w Ukrainie i widoczne od połowy minionego roku spowolnienie wzrostu PKB sprawiły jednak, że część wcześniejszych planów nie została zrealizowana.

Wojciech Ratajczyk, prezes agencji zatrudnienia Trenkwalder i wiceprezes Polskiego Forum HR (które zrzesza większość działających w Polsce dużych firm z tej branży) przypomina, że praca tymczasowa jest pierwszą ofiarą każdego kryzysu czy spowolnienia wzrostu gospodarki. Wynika to zresztą z jej charakteru. Elastyczne tymczasowe zatrudnienie pozwala szybko reagować na zmiany w kadrowych potrzebach firm, zarówno sezonowe, jak i związane z koniunkturą.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama