Sztuczna inteligencja ledwo trafiła do zwykłych użytkowników internetu, już stała się przedmiotem licznych kontrowersji. Podejmowane są próby jej ograniczenia, a nawet zakazania, tak dzieje się we Włoszech czy w Niemczech. Dyskusja w tej sprawie jest jeszcze przed nami.
Niewątpliwie pojawienie się AI oznacza rewolucje w cyfrowym świecie, a znawcy tematu wskazują nawet, że jest to jej kolejny etap. Z czasem zastąpi internet, jaki znamy, od kiedy przed ponad dwiema dekadami powszechnie zagościł w naszym życiu. Ten skok technologiczny, który właśnie się odbywa, to ogromne wyzwanie dla biznesu, zwłaszcza tego, które oparł już swoje funkcjonowanie na nowych technologiach.
Czytaj więcej:
Rozwój AI może oznaczać konieczność przedefiniowania obecnie ukształtowanych modeli biznesowych, zwłaszcza w usługach, handlu, branży informacyjnej i rozrywkowej. Przedsiębiorcy muszą nie tylko być gotowi na sprostanie nowym wyzwaniom, ale też liczyć się z tym, że nowe przyniesie również nowe podejście do sprzedaży, handlu w sieci etc. A to oznacza możliwość pojawienia się zupełnie nowych graczy na rynku, którzy tak jak kiedyś w mitycznych garażach Doliny Krzemowej rozpoczynają właśnie swój marsz ku cyfrowej potędze.
Sztuczna inteligencja może pomóc i uprościć życie wielu firm, równie wielu może skomplikować, jeżeli nie przestawią swojego myślenia w kierunku rewolucji, która się zbliża. Choć trudność polega na tym, że dziś nikt do końca nie wie, w jakim kierunku pójdzie cyfrowa rewolucja. Jedno jest pewne, nawet jeśli zakazy i ograniczenia będą wchodzić w życie, trudno będzie już ją zatrzymać na dłużej. W wirtualnym świecie nie jest to takie proste.
Zapraszam do lektury najnowszego numeru dodatku „Bezpieczna firma: Biznes”.