Sztuczna inteligencja jedynie wspomoże procesy zatrudnienia

System sztucznej inteligencji może usprawnić rekrutację czy wytypowanie osób do awansu, szkolenia, a nawet zwolnienia z pracy. Ale ostateczną decyzję zawsze musi podjąć człowiek.

Publikacja: 06.04.2023 02:00

Sztuczna inteligencja jedynie wspomoże procesy zatrudnienia

Foto: Adobe Stock

Tematyka sztucznej inteligencji (ang. artificial intelligence, dalej również jako SI bądź AI) w ostatnim czasie stała się bardzo popularna z powodu efektownych osiągnięć ChatuGPT. Zastosowanie systemów AI rodzi wiele wyzwań z perspektywy prawnej. Z punktu widzenia prawa pracy kluczowe pytanie brzmi: czy systemów AI wolno używać w procesach zatrudnienia? Czy te systemy zastąpią działy HR?

Sztuczna inteligencja może być stosowana w realizowaniu obowiązków pracodawcy. Natomiast AI nie zastąpi działów HR – przynajmniej w przewidywalnej perspektywie czasowej. Tak brzmią odpowiedzi na kluczowe pytanie postawione na wstępie. Wymaga to jednak rozwinięcia. Przedstawiam najważniejsze procesy, które mogą być wspomagane przez systemy sztucznej inteligencji.

Pozostało 91% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Kadry i Płace
Kiedy i za co wolno ukarać pracownika karą porządkową?
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Kadry i Płace
Równość wynagrodzeń – dlaczego grupy kapitałowe muszą uważać?
Kadry i Płace
Kiedy można zawrzeć umowę na zastępstwo?
Kadry i Płace
Po wakacjach student może zostać bez prawa do lekarza z NFZ
Kadry i Płace
Powódź 2024: Na jaką pomoc mogą liczyć pracodawcy?