Reklama

Rękojmia za wady. Czy można modyfikować odpowiedzialność sprzedawcy?

Strony mogą ograniczyć lub wyłączyć zasady odpowiedzialności z tytułu rękojmi w umowie sprzedaży, ale w granicach przewidzianych przez prawo. Ważne jest to z kim zawierana jest taka umowa: z przedsiębiorcą czy konsumentem.

Publikacja: 21.04.2023 02:00

Rękojmia za wady. Czy można modyfikować odpowiedzialność sprzedawcy?

Foto: Adobe Stock

Praktycznie każdego dnia kupujemy towary. Transakcje te są już tak powszechne, że właściwie przestaliśmy je zauważać. Umowa sprzedaży stała się jedną z najczęściej zawieranych umów w życiu codziennym. Za każdym razem, gdy płacimy sprzedawcy określoną cenę, dostajemy za tę cenę określony towar. Co jednak dzieje się, gdy wskazana przez sprzedawcę cena zostaje przez kupującego zapłacona, ale wydany towar jest niezgody z umową lub nie spełnia wszystkich ustaleń dokonanych pomiędzy kupującym a sprzedającym? I czy sprzedawca może swoją odpowiedzialność jakoś ograniczyć lub zmodyfikować? Poniżej odpowiedzi na podstawie przepisów kodeksu cywilnego.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama