Rękojmia za wady. Czy można modyfikować odpowiedzialność sprzedawcy?

Strony mogą ograniczyć lub wyłączyć zasady odpowiedzialności z tytułu rękojmi w umowie sprzedaży, ale w granicach przewidzianych przez prawo. Ważne jest to z kim zawierana jest taka umowa: z przedsiębiorcą czy konsumentem.

Publikacja: 21.04.2023 02:00

Rękojmia za wady. Czy można modyfikować odpowiedzialność sprzedawcy?

Foto: Adobe Stock

Praktycznie każdego dnia kupujemy towary. Transakcje te są już tak powszechne, że właściwie przestaliśmy je zauważać. Umowa sprzedaży stała się jedną z najczęściej zawieranych umów w życiu codziennym. Za każdym razem, gdy płacimy sprzedawcy określoną cenę, dostajemy za tę cenę określony towar. Co jednak dzieje się, gdy wskazana przez sprzedawcę cena zostaje przez kupującego zapłacona, ale wydany towar jest niezgody z umową lub nie spełnia wszystkich ustaleń dokonanych pomiędzy kupującym a sprzedającym? I czy sprzedawca może swoją odpowiedzialność jakoś ograniczyć lub zmodyfikować? Poniżej odpowiedzi na podstawie przepisów kodeksu cywilnego.

Pozostało 95% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Jesteś podwykonawcą? Zadbaj o swoje interesy
Biznes
Podwykonawca został bez zapłaty. Mógł tego uniknąć
Biznes
Czy fundacja w Liechtensteinie ochroni majątek przed egzekucją?
Biznes
Wezwania i oferty nabycia akcji spółki publicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Zarządzanie łańcuchami dostaw – nowe wyzwania dla firm