Aktualizacja: 01.07.2025 04:09 Publikacja: 21.04.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Praktycznie każdego dnia kupujemy towary. Transakcje te są już tak powszechne, że właściwie przestaliśmy je zauważać. Umowa sprzedaży stała się jedną z najczęściej zawieranych umów w życiu codziennym. Za każdym razem, gdy płacimy sprzedawcy określoną cenę, dostajemy za tę cenę określony towar. Co jednak dzieje się, gdy wskazana przez sprzedawcę cena zostaje przez kupującego zapłacona, ale wydany towar jest niezgody z umową lub nie spełnia wszystkich ustaleń dokonanych pomiędzy kupującym a sprzedającym? I czy sprzedawca może swoją odpowiedzialność jakoś ograniczyć lub zmodyfikować? Poniżej odpowiedzi na podstawie przepisów kodeksu cywilnego.
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, wewnętrznie sprzeczny lub zbyt lakoniczny może być narusz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas