Reklama

Sztuczna inteligencja a prawa autorskie do wygenerowanych treści

Jeśli treść utworzona przez użytkownika ChatGPT nie spełni wymagań ustawowych dotyczących twórczości i indywidualnego charakteru utworu, nie będzie korzystała z ochrony praw autorskich.

Publikacja: 19.05.2023 02:00

Sztuczna inteligencja a prawa autorskie do wygenerowanych treści

Foto: AdobeStock

Od kilku miesięcy z niemałym zainteresowaniem śledzę wszystko co związane jest z ChatemGPT firmy OpenAI. Ludzie znajdują dla tej aplikacji ciekawe zastosowania, tworzą za jej pomocą książki, poradniki, artykuły itp. W związku z tym nasiliły się głosy zwiastujące zmierzch niektórych zawodów, takich jak dziennikarze, programiści czy też prawnicy. Jako osoba wykonująca jeden z tych zagrożonych zawodów jestem więc tematem sztucznej inteligencji tym bardziej zainteresowany. Trudno obecnie przewidzieć w jakim dokładnie kierunku potoczą się sprawy, jednakże nie sposób nie zastanawiać się nad przyszłością niektórych zawodów w kontekście zastępowania ich przez sztuczną inteligencję. Jako praktyk prawa jestem zwolennikiem rozwiązywania skomplikowanych problemów z odwołaniem się do konkretnych przykładów. Podejdę zatem do tematu na przykładzie konkretnego przypadku, a mianowicie w kontekście prawa autorskiego.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Będziemy pisać dla spółdzielni mieszkaniowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Deepfake – cyfrowe kłamstwo, które kosztuje miliony
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama