Reklama

Sztuczna inteligencja a prawa autorskie do wygenerowanych treści

Jeśli treść utworzona przez użytkownika ChatGPT nie spełni wymagań ustawowych dotyczących twórczości i indywidualnego charakteru utworu, nie będzie korzystała z ochrony praw autorskich.

Publikacja: 19.05.2023 02:00

Sztuczna inteligencja a prawa autorskie do wygenerowanych treści

Foto: AdobeStock

Od kilku miesięcy z niemałym zainteresowaniem śledzę wszystko co związane jest z ChatemGPT firmy OpenAI. Ludzie znajdują dla tej aplikacji ciekawe zastosowania, tworzą za jej pomocą książki, poradniki, artykuły itp. W związku z tym nasiliły się głosy zwiastujące zmierzch niektórych zawodów, takich jak dziennikarze, programiści czy też prawnicy. Jako osoba wykonująca jeden z tych zagrożonych zawodów jestem więc tematem sztucznej inteligencji tym bardziej zainteresowany. Trudno obecnie przewidzieć w jakim dokładnie kierunku potoczą się sprawy, jednakże nie sposób nie zastanawiać się nad przyszłością niektórych zawodów w kontekście zastępowania ich przez sztuczną inteligencję. Jako praktyk prawa jestem zwolennikiem rozwiązywania skomplikowanych problemów z odwołaniem się do konkretnych przykładów. Podejdę zatem do tematu na przykładzie konkretnego przypadku, a mianowicie w kontekście prawa autorskiego.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama