Reklama

Ustalanie cen z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Dynamic pricing to strategia ustalania cen produktów lub usług dynamicznie, na podstawie aktualnych warunków rynkowych, zmiennych parametrów klienta oraz zachowania konkurencji. Niektóre praktyki zautomatyzowanego pricingu i monitoringu cen, w tym z użyciem narzędzi AI, mogą naruszać przepisy antymonopolowe.

Publikacja: 17.11.2023 02:00

Ustalanie cen z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Foto: Adobe stock

Rozwój technologiczny nieustannie zmienia podejście do tworzenia i stosowania prawa. Ewoluuje także sposób, w jaki przedsiębiorstwa mogą potencjalnie naruszać przepisy, w tym antymonopolowe. Wraz z szybkim rozwojem sztucznej inteligencji (AI) zaobserwować można jej wpływ na tę i wiele innych dziedzin prawa. W ostatnim czasie, wśród narzędzi opartych o AI, rośnie znaczenie różnego rodzaju algorytmów i oprogramowania, mających na celu umożliwienie obserwowania i bieżącego monitorowania cen, w tym stosowanych przez podmioty konkurencyjne. Dynamic pricing, czyli dynamiczne wycenianie lub dynamiczne zarządzanie ceną, wiele zyskuje na wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama