Ustalanie cen z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Dynamic pricing to strategia ustalania cen produktów lub usług dynamicznie, na podstawie aktualnych warunków rynkowych, zmiennych parametrów klienta oraz zachowania konkurencji. Niektóre praktyki zautomatyzowanego pricingu i monitoringu cen, w tym z użyciem narzędzi AI, mogą naruszać przepisy antymonopolowe.

Publikacja: 17.11.2023 02:00

Ustalanie cen z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Foto: Adobe stock

Rozwój technologiczny nieustannie zmienia podejście do tworzenia i stosowania prawa. Ewoluuje także sposób, w jaki przedsiębiorstwa mogą potencjalnie naruszać przepisy, w tym antymonopolowe. Wraz z szybkim rozwojem sztucznej inteligencji (AI) zaobserwować można jej wpływ na tę i wiele innych dziedzin prawa. W ostatnim czasie, wśród narzędzi opartych o AI, rośnie znaczenie różnego rodzaju algorytmów i oprogramowania, mających na celu umożliwienie obserwowania i bieżącego monitorowania cen, w tym stosowanych przez podmioty konkurencyjne. Dynamic pricing, czyli dynamiczne wycenianie lub dynamiczne zarządzanie ceną, wiele zyskuje na wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak powstrzymać nieuczciwą konkurencję?
Biznes
Jak wpływać na zmiany społeczne i korzystać z nich podatkowo?
Biznes
Distressed M&A – przejęcia firm w trudnej sytuacji na polskim rynku
Biznes
Wyposażenie mieszkania w kosztach? Jest to możliwe
Biznes
Raportowanie niefinansowe – nowe obowiązki małych i średnich firm