Reklama
Rozwiń

Ustalanie cen z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Dynamic pricing to strategia ustalania cen produktów lub usług dynamicznie, na podstawie aktualnych warunków rynkowych, zmiennych parametrów klienta oraz zachowania konkurencji. Niektóre praktyki zautomatyzowanego pricingu i monitoringu cen, w tym z użyciem narzędzi AI, mogą naruszać przepisy antymonopolowe.

Publikacja: 17.11.2023 02:00

Ustalanie cen z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Foto: Adobe stock

Rozwój technologiczny nieustannie zmienia podejście do tworzenia i stosowania prawa. Ewoluuje także sposób, w jaki przedsiębiorstwa mogą potencjalnie naruszać przepisy, w tym antymonopolowe. Wraz z szybkim rozwojem sztucznej inteligencji (AI) zaobserwować można jej wpływ na tę i wiele innych dziedzin prawa. W ostatnim czasie, wśród narzędzi opartych o AI, rośnie znaczenie różnego rodzaju algorytmów i oprogramowania, mających na celu umożliwienie obserwowania i bieżącego monitorowania cen, w tym stosowanych przez podmioty konkurencyjne. Dynamic pricing, czyli dynamiczne wycenianie lub dynamiczne zarządzanie ceną, wiele zyskuje na wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Biznes
Teresa Siudem: Członek zarządu nie odchodzi bez pożegnania
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Jak skutecznie zrezygnować z funkcji członka zarządu?
Biznes
Środki z Krajowego Planu Odbudowy a obowiązki zamówieniowe beneficjentów
Biznes
Bezpieczne relacje, silna firma – rola umów w biznesie rodzinnym
Biznes
Sprzedaż udziałów lub akcji. Jak zawrzeć bezpieczną i korzystną transakcję?