Reklama

Ustalanie cen z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Dynamic pricing to strategia ustalania cen produktów lub usług dynamicznie, na podstawie aktualnych warunków rynkowych, zmiennych parametrów klienta oraz zachowania konkurencji. Niektóre praktyki zautomatyzowanego pricingu i monitoringu cen, w tym z użyciem narzędzi AI, mogą naruszać przepisy antymonopolowe.

Publikacja: 17.11.2023 02:00

Ustalanie cen z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Foto: Adobe stock

Rozwój technologiczny nieustannie zmienia podejście do tworzenia i stosowania prawa. Ewoluuje także sposób, w jaki przedsiębiorstwa mogą potencjalnie naruszać przepisy, w tym antymonopolowe. Wraz z szybkim rozwojem sztucznej inteligencji (AI) zaobserwować można jej wpływ na tę i wiele innych dziedzin prawa. W ostatnim czasie, wśród narzędzi opartych o AI, rośnie znaczenie różnego rodzaju algorytmów i oprogramowania, mających na celu umożliwienie obserwowania i bieżącego monitorowania cen, w tym stosowanych przez podmioty konkurencyjne. Dynamic pricing, czyli dynamiczne wycenianie lub dynamiczne zarządzanie ceną, wiele zyskuje na wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: System ostrzegania dla spółek akcyjnych
Reklama
Biznes
Compliance w spółce akcyjnej – dlaczego zarząd powinien go wdrożyć?
Biznes
Czy do wykonania zadań publicznych zawsze niezbędne jest udzielenie zamówienia?
Biznes
Jak ustalić cenę sprzedaży w transakcji M&A?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Konsola do gier w kosztach firmy? To możliwe
Reklama
Reklama
Reklama