Fundacja rodzinna – termin na zgłoszenie beneficjentów rzeczywistych

Członek zarządu fundacji rodzinnej, który nie dopełni w ustawowym terminie obowiązku zgłoszenia lub aktualizacji informacji w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych albo poda informacje niezgodne ze stanem faktycznym, podlega karze pieniężnej do wysokości 1 mln zł.

Publikacja: 15.12.2023 02:00

Fundacja rodzinna – termin na zgłoszenie beneficjentów rzeczywistych

Foto: Adobe Stock

Od wejścia w życie ustawy z 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej („UFR”) minęło już pół roku. W tym czasie fundatorzy ustanowili pierwsze fundacje rodzinne, a niektóre z nich zostały już wpisane do rejestru. Zarządy tych fundacji rodzinnych muszą dopełnić jeszcze jednej formalności: dokonać zgłoszenia informacji o beneficjentach rzeczywistych powstałej fundacji rodzinnej do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR).

1. W którym momencie należy dokonać zgłoszenia fundacji rodzinnej do CRBR?

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ulga B+R, czyli jak obniżyć podatki
Biznes
Jak stosować ulgę B+R w podatkowych grupach kapitałowych
Biznes
Kuchnia prawdę ci powie, czyli o wycieku informacji w firmie
Biznes
Jedna grupa kapitałowa, kilka odrębnych ofert w przetargu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Pożyczka udzielona SKA przez jej wspólnika – jak ją opodatkować