Aktualizacja: 18.06.2025 03:57 Publikacja: 15.12.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Od wejścia w życie ustawy z 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej („UFR”) minęło już pół roku. W tym czasie fundatorzy ustanowili pierwsze fundacje rodzinne, a niektóre z nich zostały już wpisane do rejestru. Zarządy tych fundacji rodzinnych muszą dopełnić jeszcze jednej formalności: dokonać zgłoszenia informacji o beneficjentach rzeczywistych powstałej fundacji rodzinnej do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR).
1. W którym momencie należy dokonać zgłoszenia fundacji rodzinnej do CRBR?
Nikt nie lubi płacić podatków, więc jeśli jest możliwość ich legalnego obniżenia poprzez skorzystanie z ulg czy...
Podatnicy osiągający przychody inne niż z zysków kapitałowych mogą odliczyć koszty poniesione na działalność B+R...
Wspólne pomieszczenia w biurze mogą być źródłem bardzo wielu informacji, czasem niezwykle cennych, szczególnie g...
Sytuacje, w których wykonawcy należący do tej samej grupy kapitałowej składają odrębne oferty w postępowaniu o u...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Organy podatkowe uznają zasadniczo, że pożyczki są zwolnione z VAT, a przez to wyłączone z PCC, także gdy są udz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas