Reklama

Darowizna zamiast prezentów? Nie ma kosztów, będzie ulga

Firma, która wsparła przed świętami potrzebujących darowizną może obniżyć swój dochód i dzięki temu zapłacić mniejszy podatek.

Publikacja: 15.12.2023 02:00

Darowizna zamiast prezentów? Nie ma kosztów, będzie ulga

Foto: Adobe Stock

- Firmy coraz częściej rezygnują z wysyłki świątecznych upominków i kartek dla kontrahentów, a zaoszczędzone pieniądze przekazują na cele charytatywne. Jaka jest różnica w rozliczeniu kosztów uzyskania przychodów?

Zacznijmy od prezentów dla klientów. Generalnie firmy zaliczają je do kosztów. I wydaje się, że nie powinno być problemów z ich rozliczeniem. Nie przekazujemy ich przecież bezinteresownie, tylko po to, żeby przypomnieć klientom o naszej firmie i zachęcić do dalszej współpracy. Fiskus stawia jednak warunki. Z reguły chce, aby upominki miały logo firmy. Chodzi o to, aby pełniły funkcję reklamową. Wydatki na promocję są podatkowym kosztem. Logo może jednak nie wystarczyć, jeśli prezenty są ekskluzywne i przekazywane tylko wybranym kontrahentom. W takiej sytuacji skarbówka twierdzi, że mamy do czynienia z reprezentacją, która jest wyłączona z kosztów. Rozliczenie upominków nie jest więc wcale taką oczywistą sprawą.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama