Aktualizacja: 03.07.2025 06:08 Publikacja: 15.12.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
- Firmy coraz częściej rezygnują z wysyłki świątecznych upominków i kartek dla kontrahentów, a zaoszczędzone pieniądze przekazują na cele charytatywne. Jaka jest różnica w rozliczeniu kosztów uzyskania przychodów?
Zacznijmy od prezentów dla klientów. Generalnie firmy zaliczają je do kosztów. I wydaje się, że nie powinno być problemów z ich rozliczeniem. Nie przekazujemy ich przecież bezinteresownie, tylko po to, żeby przypomnieć klientom o naszej firmie i zachęcić do dalszej współpracy. Fiskus stawia jednak warunki. Z reguły chce, aby upominki miały logo firmy. Chodzi o to, aby pełniły funkcję reklamową. Wydatki na promocję są podatkowym kosztem. Logo może jednak nie wystarczyć, jeśli prezenty są ekskluzywne i przekazywane tylko wybranym kontrahentom. W takiej sytuacji skarbówka twierdzi, że mamy do czynienia z reprezentacją, która jest wyłączona z kosztów. Rozliczenie upominków nie jest więc wcale taką oczywistą sprawą.
Organizatorzy wyjazdów na obozy i kolonie, a także rodzice i opiekunowie wyjeżdżających dzieci mają prawo zażąda...
Obowiązujące od czerwca przepisy zakazują wydania zezwolenia na pracę, jeżeli cudzoziemiec miałby wykonywać prac...
Nawet jeśli fundacja podejmie określone czynności, to dopóki nie są one zorganizowane, ciągłe i zarobkowe, dopót...
Obecnie dzieci stają się nadawcami reklam dla dzieci, co nie powinno mieć miejsca. Za ich działaniami stoją rodz...
Dochodów (przychodów) z dywidend i z udziału w zyskach osób prawnych nie łączy się z dochodami opodatkowanymi we...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas