Reklama

Fundacja rodzinna w strukturze transakcji M&A – korzyści i ryzyko

Fundacja rodzinna umożliwia bezpieczne akumulowanie kapitału rodzinnego, reinwestycję zgromadzonych środków oraz kontynuację działalności przez przyszłe pokolenia bez negatywnego wpływu na kondycję przekazywanego przedsiębiorstwa.

Publikacja: 30.01.2024 02:00

Fundacja rodzinna w strukturze transakcji M&A – korzyści i ryzyko

Foto: Adobe Stock

Korzystając z doświadczeń państw zachodnioeuropejskich, wzorując się na ustawodawstwie Austrii, Niemiec, Malty, Szwajcarii i Księstwa Liechtenstein, polscy przedsiębiorcy otrzymali w zeszłym roku nowe narzędzie komplementarne do tradycyjnych spółek prawa handlowego, a mianowicie fundację rodzinną. Jej celem jest ułatwienie firmom rodzinnym opracowania strategii sukcesji, jednocześnie umożliwiając wykorzystanie korzyści wynikających z odpowiednich aspektów prawnych, podatkowych i ekonomicznych. Biorąc pod uwagę, że w Polsce działa obecnie ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które w skali roku generują łącznie przychód na poziomie 300 bilionów złotych, istniała jasna potrzeba wprowadzenia takiej regulacji legislacyjnej.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Biznes
Jak zarejestrować znak towarowy dla spółki z o.o.?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Odpowiedzialność członków zarządu po likwidacji spółki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama