Reklama

Bezprawna kara za zajęcie pasa drogowego pod reklamę

Skoro działka, na której jest posadowiony obiekt reklamowy, jest własnością osoby prywatnej, to nie może mieć ona statusu drogi powiatowej.

Publikacja: 02.02.2024 02:00

Bezprawna kara za zajęcie pasa drogowego pod reklamę

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

- Burmistrz miasta nałożył na naszą spółkę karę pieniężną w wysokości 10 tys. zł za rzekome zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia. Naszym zdaniem jest to bezprawne, bo teren na którym postawiliśmy reklamę (słup) jest dzierżawiony od innej firmy. Czy w tej sytuacji burmistrz mógł nałożyć karę na spółkę?

Analizując problem przedstawiony w pytaniu należy odnieść się do przepisów ustawy o drogach publicznych (u.d.p.) W art. 40 ust. 1 u.d.p. postanowiono, że zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, wymaga zezwolenia zarządcy drogi, wydanego w drodze decyzji administracyjnej. Zezwolenie nie jest wymagane w przypadku zawarcia umowy, o której mowa w art. 22 ust. 2, 2a lub 2c [przepisy te dotyczą sytuacji gdy grunty w pasie drogowym są oddawane w najem, dzierżawę, użyczenie, zawierana jest umowa o partnerstwie publiczno-prawnym, czy inna umowa cywilnoprawna odpłatna].

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama