Reklama
Rozwiń

Bezprawna kara za zajęcie pasa drogowego pod reklamę

Skoro działka, na której jest posadowiony obiekt reklamowy, jest własnością osoby prywatnej, to nie może mieć ona statusu drogi powiatowej.

Publikacja: 02.02.2024 02:00

Bezprawna kara za zajęcie pasa drogowego pod reklamę

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

- Burmistrz miasta nałożył na naszą spółkę karę pieniężną w wysokości 10 tys. zł za rzekome zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia. Naszym zdaniem jest to bezprawne, bo teren na którym postawiliśmy reklamę (słup) jest dzierżawiony od innej firmy. Czy w tej sytuacji burmistrz mógł nałożyć karę na spółkę?

Analizując problem przedstawiony w pytaniu należy odnieść się do przepisów ustawy o drogach publicznych (u.d.p.) W art. 40 ust. 1 u.d.p. postanowiono, że zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, wymaga zezwolenia zarządcy drogi, wydanego w drodze decyzji administracyjnej. Zezwolenie nie jest wymagane w przypadku zawarcia umowy, o której mowa w art. 22 ust. 2, 2a lub 2c [przepisy te dotyczą sytuacji gdy grunty w pasie drogowym są oddawane w najem, dzierżawę, użyczenie, zawierana jest umowa o partnerstwie publiczno-prawnym, czy inna umowa cywilnoprawna odpłatna].

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Pozbawienie wspólnika prawa do reprezentacji spółki jawnej
Biznes
Teresa Siudem: Pieczątki odchodzą do lamusa
Biznes
Łatwiejsze zawieranie umów leasingu. Zmiany wchodzą w życie
Biznes
Deregulacja - ułatwienia dla biznesu wchodzą w życie
Biznes
Ferrari wygrywa przed Sądem UE udowadniając rzeczywiste używanie znaku Testarossa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama